В очікуванні другої хвилі пандемії посилюється увага міської влади Кропивницького розвитку комунального транспорту
Відроджений з «нуля» комунальний транспорт Кропивницького дозволив у часи найсуворішого карантину повною мірою забезпечити перевезення працівників, що підтримували життєдіяльність усієї критичної інфраструктури міста. Кропивничани добре пам’ятають кінець весни 2020 року, коли приватні перевізники зняли з маршрутів усі транспорті засоби і дістатися до місця роботи можна було виключно транспортом комунального підприємства «Електротранс».
Стратегія міського голови Андрія Райковича і його команди, направлена на створення в обласному центрі потужного і самодостатнього комунального парку сучасних великомісних транспортних засобів виявилася своєчасною і ефективною. Сьогодні на вулицях Кропивницького містян обслуговують 31 тролейбус і 35 автобусів, які зайняли вагомий сегмент ринку пасажирських перевезень. З одного боку, чітко, за графіком працюючий комунальний транспорт – це зручність, комфорт, надійність і безпека поїздок для мешканців міста. Люди чудово усвідомлюють це і, де є така можливість, беззаперечно віддають перевагу комунальним автобусам і тролейбусам. З іншого - широко розгалужена мережа маршрутів, які обслуговує КП «Електротранс», сильні позиції комунального підприємства зруйнували монополію приватних перевізників у Кропивницькому. Разом із привілейованими умовами господарювання зникли можливості шантажу міської влади підвищенням тарифів, прийшло розуміння, що за порушення умов перевезень: недотримання кількості транспортних засобів на маршруті, графіків і інтервалів руху, існує реальна загроза розірвання укладених угод. Бо раніше міській владі не було де взяти резервний транспорт, сьогодні ж комунальні автобуси підстрахують на період пошуку заміни нерадивих перевізників.
Подальший розвиток комунального парку залишається в пріоритеті діяльності команди міського голови. І справа не тільки у тому, що великомісні транспортні засоби мають працювати у всіх, без виключення, найвіддаленіших мікрорайонах обласного центру, підсилити можливості громадського транспорту на напрямках з великим пасажиропотоком, зокрема на маршруті до мікрорайону Нового.
Загальна ситуація у світі із поширенням коронавірусу, прогнози експертів говорять про значну вірогідність другої хвилі пандемії вже цієї осені. За таких умов дві сфери складного міського господарства – охорона здоров’я і транспорт мають бути в зоні підвищеної уваги з боку міської влади. Умови посиленого карантину жорстко обмежують кількість пасажирів у транспортних засобах, а це означає, що для належного забезпечення перевезень у такий період, необхідно буде збільшити кількість одиниць транспорту. Практика першої хвилі епідемії беззаперечно підтверджує таку перспективу.
Саме тому міський голова Андрій Райкович доручив оперативно опрацювати можливість придбання для Кропивницького ще десяти новітніх тролейбусів з автономним ходом. Сьогодні, 05 серпня, заступник міського голови Олександр Мосін провів робочу зустріч з представником підприємства - виробника сучасних транспортних засобів, генеральним директором Торгового дому «Літан» Олегом Суховим. Головним предметом розмови стало обговорення умов поставки тролейбусів у Кропивницький.
- Ми вже маємо напрацьований досвід придбання транспортних засобів на умовах лізингу, - відзначив за результатами перемовин Олександр Мосін. – Плануємо використати його і для придбання чергових десяти одиниць техніки. Для цього ведемо переговорний процес з двома банківськими установами. Одночасно, управління розвитку транспорту та зв’язку готує зміни до своєї галузевої програми, які передбачатимуть можливість використання лізингу та врахують необхідність збільшення видатків на обслуговування додаткових транспортних засобів.
Олександр Мосін доручив директору КП «Електротранс» розпочати набір водіїв відповідної категорії, забезпечити їх навчання, щоб вже з початку жовтня нові тролейбуси з автономним ходом перевозили кропивничан.