Податкові новини

24.05.2021

ЗЕМЕЛЬНИЙ ПОДАТОК ДЛЯ ФІЗИЧНИХ ОСІБ: ЩО ТРЕБА ЗНАТИ

Всі громадяни України, які володіють рухомим або нерухомим майном,  мають сплачувати обов’язкові платежі або податки державі. Зокрема, власники земельних ділянок щороку зобов’язані сплачувати земельний податок, крім випадків, коли вони звільнені від плати за землю. 

Плата за землю – обов’язковий платіж 

Відповідно до Податкового кодексу України плата за землю – це обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Платниками податку є:

  • власники земельних ділянок, земельних часток (паїв);
  • землекористувачі.

Важливо! Нарахування земельного податку фізичним особам здійснюють податкові органи за місцем знаходження земельної ділянки, які надсилають платнику податку до 1 липня поточного року податкове повідомлення – рішення про внесення податку, в якому зазначено суму податку до сплати на підставі даних Державного земельного кадастру з урахуванням бази оподаткування земельним податком та вказано реквізити для сплати.

Базою оподаткування для розрахунку земельного податку є:

нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації;
площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

В свою чергу, фізичні особи сплачують земельний податок протягом 60 днів з дня вручення повідомлення – рішення.

Якщо платник податку виявив розбіжності у відомостях про земельну ділянку, що були надані контролюючими органами, йому необхідно звернутись до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки з оригіналами документів на право власності, користування пільгою для проведення звірки та уточнення даних (місто Кропивницький, вул. Глинки, 2, Центр обслуговування платників, вікна 11, 12, 13).

Про пільги щодо сплати земельного податку

Існують пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб. Зокрема, відповідно до статті 281 Податкового кодексу України від сплати податку звільняються:

  • особи з інвалідністю першої і другої групи;
  • фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;
  • пенсіонери (за віком);
  • ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;
  • фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Проте, таке звільнення від сплати податку за земельні ділянки, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм:

  • для ведення особистого селянського господарства − у розмірі не більш як 2 гектари;
  • для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах − не більш як 0,25 гектара, в селищах − не більш як 0,15 гектара, в містах − не більш як 0,10 гектара;
  • для індивідуального дачного будівництва − не більш як 0,10 гектара;
  • для будівництва індивідуальних гаражів − не більш як 0,01 гектара;
  • для ведення садівництва − не більш як 0,12 гектара.

Для отримання пільги необхідно звернутись до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки із заявою про надання пільги та документами, що посвідчують право на пільгу: посвідчення особи з інвалідністю або довідку медико-соціальної експертної комісії; посвідчення батьків багатодітної сім’ї; пенсійне посвідчення (за віком); посвідчення «Учасник бойових дій», «Особа з інвалідністю внаслідок війни», «Учасник війни», «Член сім’ї військовослужбовця, який загинув (помер) чи пропав безвісти під час проходження військової служби», «Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС», «Потерпілий від Чорнобильської катастрофи» (1-3 категорія) тощо.

Важливо! Варто знати, якщо фізична особа станом на 1 січня поточного року має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, площа яких перевищує межі граничних норм, така особа до 1 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження будь-якої земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельних ділянок для застосування пільги.

Скільки треба платити податку у 2021 році по місту Кропивницький

Ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування − не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь − не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, а для лісових земель − не більше 0,1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.

Ставки земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких не проведено, та які розташовані за межами населених пунктів або в межах населених пунктів, встановлюється у розмірі не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по області, а для сільськогосподарських угідь − не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по області, а для лісових земель − не більше 0,1 відсотка від нормативної грошової оцінки площі ріллі по області.

На сьогодні ставки затверджено Рішенням Кіровоградської міської ради  від 14 липня 2015 року № 4416 «Про затвердження ставок земельного податку по місту Кіровограду»

 


31.03.2021

Електронний сервіс «Декларація про майновий стан і доходи»

З 1 січня розпочалася кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2020 року. З метою підвищення якості обслуговування платників податків та спрощення процедури подання податкової декларації ДПС запроваджено новий сервіс в Електронному кабінеті. Він передбачає часткове автоматичне заповнення декларації про майновий стан та доходи на підставі облікових даних платника, відомостей про отримані доходи, наявних у Державному реєстрі фізичних осіб та відомостей про об’єкти нерухомого чи рухомого майна.

Скористатися зазначеним сервісом можуть фізичні особи, які відповідно до законодавства зобов’язані подати річну податкову декларацію про майновий стан та доходи, особи, які мають право подати декларацію з метою отримання податкової знижки, та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльністю.

Щоб подати декларацію в електронному вигляді з використанням сервісу автоматичного часткового заповнення, слід завчасно подбати про отримання особистого електронного цифрового підпису, який можна отримати у будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів.

Слід зауважити, що інформація з Державного реєстру фізичних осіб, на підставі якої автоматично заповнюється декларація, може бути не повною, оскільки у Державному реєстрі не відображаються дані щодо доходів, отриманих від фізичних осіб та іноземні доходи. Тому при заповненні декларації будь-яке значення можна відкоригувати в ручному режимі.

Заповнення декларації в Електронному кабінеті надасть можливість:

– скоротити час і витрати на подання звітності;

– мінімізувати помилки при заповненні декларації;

– у разі необхідності надати копії документів у додатку до декларації, що важливо, зокрема, при використанні права на податкову знижку.

Заощаджуйте свій час та зменшуйте витрати на подання звітності!

 

Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб в електронному вигляді

У рамках кампанії декларування доходів громадян та е-декларування особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, фізична особа – платник податків може отримати Відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді, скориставшись Електронним кабінетом (http://cabinet.tax.gov.ua).

Вкладка «Запит про суми виплачених доходів» режиму «ЕК для громадян» приватної частини Електронного кабінету надає можливість користувачу після проходження електронної ідентифікації сформувати, підписати та надіслати Запит щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді (далі – Запит).

Запит заповнюється автоматично відповідно до реєстраційних даних платника податків.

Відповідь на запит (Відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді) можна переглянути у вкладці «Вхідні документи» режиму «Вхідні/вихідні документи» або у вкладці «Запит про суми виплачених доходів» режиму «ЕК для громадян» переглянути Відповідь № 2, сформовану на поданий Запит.

 

Про переваги подання звітності в електронному вигляді

Подання податкової звітності в електронному вигляді має багато переваг як для платників податків, так і для податкової служби, зокрема платники податків отримують:

  • економію робочого часу, а також власних коштів на придбання бланків звітних документів (немає необхідності відвідувати податкову інспекцію, купувати бланки звітності);

  • звітність, надіслана до податкового органу електронною поштою через мережу Інтернет із застосуванням посилених сертифікатів ключів електронного цифрового підпису будь-якого Акредитованого центру сертифікації ключів не потребує дублювання на паперових носіях, а також їх зберігання;

  • уникнення витрачання часу у чергах при поданні звітності, оскільки достатньо її лише сформувати в електронному вигляді за допомогою спеціальних програм та передати через мережу Інтернет до податкового органу;

  • гарантію автоматичної перевірки підготовлених документів на наявність арифметичних помилок та описок;

  • оперативне оновлення форматів подання документів в електронному вигляді по телекомунікаційним каналам зв'язку (у разі зміни форм податкових декларацій, інших документів, які є підставою для нарахування і сплати податків, або при введенні нових форм декларацій платник податків автоматично отримує можливість оновлення версій форматів);

  • інформацію щодо стану розрахунків стосовно сплати податків та заборгованості перед бюджетом (податковий орган щомісячно висилає повідомлення про наявну заборгованість перед бюджетом);

  • підтвердження доставки звітності (податковий орган висилає квитанцію про отримання податкової декларації каналами телекомунікаційного зв'язку);

  • конфіденційність інформації;

  • оперативність обробки отриманої інформації у податковому органі.

Отримати безкоштовно електронні ключі можна в приміщенні Кропивницької державної податкової інспекції, звернувшись  за адресою: м. Кропивницький, вул. Глинки, буд. 2 (Центр обслуговування платників).

Ключ ЕЦП дійсний два роки. Якщо строк дії ключа закінчується, за новим не треба йти до податкової. Вам потрібно встановити на комп'ютер програму «ІІТ Користувач ЦСК-1».

Ще можна це робити онлайн. На сайті Кваліфікованого постачальника електронних послуг податкової перейдіть на сторінку повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом.

Додайте ключ, введіть пароль і підтвердить, що підписуєте договір «Про надання електронних довірчих послуг».

Крім того, ЕЦП можна отримати й у банку, якщо він має свій АЦСК. Так, ПриватБанк видає своїм клієнтам ключі ЕЦП, якими можна підписувати податкову звітність, документи, використовувати для входу в кабінет платника.  

Шановні платники! Оцініть переваги електронного звітування. Адже це завжди швидко, зручно та безпечно!

 


04.02.2021

МАЙЖЕ 10 ТИСЯЧАМ ПЛАТНИКАМ СПИСАНО ПОДАТКОВИЙ БОРГ НА ЗАГАЛЬНУ СУМУ 1,8 МЛН ГРН

 

Верховною Радою України прийнято Закон України від 04 грудня 2020 року № 1072-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби СОУГО-19, спричиненої коронавірусом 8АН5-СоУ-2» (далі - Закон № 1072-ІХ), який 08.12.2020 підписано Президентом України та 09.12.2020 опубліковано у офіційному виданні «Голос України» № 228.

У цілому положення Закону № 1072-ІХ стосуються підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби СОУГО-19, спричиненої коронавірусом 8АК8-Со У-2, деякі з яких спрямовані на врегулювання податкового боргу платників податків.

Так, підрозділ 10 розділу XX Податкового кодексу України (далі - Кодекс) доповнено пунктом 24, яким визначено, зокрема, що контролюючий орган здійснює списання без подання заяви платником податків податкового боргу платника податків, сукупний розмір якого за усіма податками і зборами не перевищує 3060,00 грн., що за даними інформаційно-телекомунікаційних систем ДПС (далі – ІТС ДПС), обліковувався станом на 01.11.2020 та залишився несплаченим/непогашеним станом на дату списання такого боргу.

21.12.2020 рокуДержавною податковою службою Українив автоматичному режимі було проведено списання податкового боргу платників податків,який обліковувався станом на 01.11.2020 та залишився несплаченим/непогашеним станом на дату списання. 

За даними інформаційно-телекомунікаційної системи податкових органів, по м. Кропивницькому фактично списано такого податкового боргу по 9998 платниках на загальну суму 2 млн 834,1 тис. гривень.

 


18 січня 2017 року

Протягом 2016 року до Державного бюджету мобілізовано надходжень у сумі 1255,5млн.гривень

Платники Кіровоградської ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області поповнили Державний бюджет у 2016 році на 1255,5млн.грн., що становить 130,3відс. доведених бюджетних призначень – 963,6млн.гривень. Проти аналогічного періоду минулого року надходження збільшилися на 58,6 відсотка ( + 463,7млн.гривень).

Найбільшу питому вагу, а саме 57,5відс., в загальній сумі надходжень до Державного бюджету займає ПДВ, якого протягом 2016 року забезпечено у сумі 715,1млн.грн., чим зумовлено виконання індикативного показника по даному податку на 155,3 відсотка. ПДФО виконано на 109,0відс. та надійшло 260,3млн.грн. при доведеному показнику 238,8млн.грн., військового збору надійшло 92,9млн.грн. або 104,9відс. при доведеному показнику 88,6млн.гривень. Про це нам повідомила начальник відділу координації бюджетного процесу Кіровоградської ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області Ірина Кофанова.