Реклама і тимчасові споруди не будуть з’являтися у Кропивницькому хаотично: виконком затвердив Концепцію впорядкування їх розміщення
Виконавчий комітет міської ради затвердив Концепцію комплексного впорядкування розміщення зовнішньої реклами та тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності в Кропивницькому.
Відтепер управління містобудування та архітектури міської ради буде враховувати умови Концепції при розробленні місцевих нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері розміщення зовнішньої реклами та тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, а також під час формування стратегії та програм розвитку міста.
Вихідні умови для розробки Концепції були доволі складними: у Кропивницькому міський простір перенавантажений рекламними засобами та тимчасовими спорудами, які, враховуючи їх кількість та велике конкурентне середовище, стають все більш агресивними. Відсоток вільних та доступних територій в місті стає все меншим.
У той же час, міська зовнішня реклама та візуальна інформація повинні відповідати характеру життєдіяльності людини. Головні вимоги до них – забезпечення ефективної реклами та оперативного орієнтування в лабіринтах вулиць, інформування про місцезнаходження об'єктів, створення образу сучасного міста. В процесі експлуатації громадські простори зазнають певних змін, навіть в межах визначеної конфігурації – змінюються функції, які вони виконують, обладнання для ведення підприємницької діяльності, елементи благоустрою та малі архітектурні форми.
Впровадження нової Концепції має на меті передусім запровадження єдиних процедур при розміщенні тимчасових споруд; створення сприятливих умов для здійснення господарської діяльності у цій сфері, упорядкування елементів міського середовища для подолання проблем безсистемного, хаотичного розміщення та перенасиченості міського простору малими архітектурними формами. створення передумов для можливості скерованого, прогнозованого розвитку міста за допомогою єдиної електронної бази даних тимчасових споруд у Кропивницькому, впорядкування розміщення зовнішньої реклами, розроблення та затвердження комплексних схем можливого розміщення рекламних засобів на території обласного центру, розробку довідника спеціальних конструкцій для розміщення зовнішньої реклами та тимчасових споруд у місті, розробку паспортів вулиць, створення на базі містобудівного кадастру міста Кропивницького відкритого для громадськості реєстру існуючих рекламних засобів та тимчасових споруд, місць їх розміщення, а також місць, де вони можуть бути розміщені і, нарешті, формування зовнішнього рекламного оформлення міста, яке відповідає сучасним вимогам дизайну, ергономіки, урбаністики та естетики міського простору з урахуванням містобудівних умов, громадсько-політичних і соціально- психологічних чинників, історико-культурних традицій, що створює такі умови життєдіяльності людини в місті, де зовнішня реклама, система візуальної інформації та навколишнє середовище об'єднані в єдиний гармонійний ансамбль.
Концепція передбачає зонування міської території, яке враховує ефективність розміщення реклами, а також сукупність обмежень історико-культурного, соціально-психологічного, громадсько-політичного, естетичного та архітектурно-містобудівного характеру.
Перша зона (Центральна) - історичний центр міста. Вона характеризується змішаною, досить щільною забудовою та старою архітектурою.
вул. Академіка Тамма;
вул. Архітектора Паученка;
вул. Архангельська;
вул. Арсенія Тарковського;
площа Богдана Хмельницького;
пров. Василівський;
просп. Винниченка;
вул. Велика Пермська;
вул. Велика Перспективна;
вул. Верхня Биковська;
вул. Віктора Чміленка (в обидва боки від вул. Великої Перспективної до вул. Кавалерійської та вул. Кропивницького);
вул. Вокзальна;
вул. В'ячеслава Чорновола;
вул. Гагаріна;
площа Героїв Майдану
вул. Гоголя;
вул. Дворцова;
вул. Євгена Маланюка;
вул. Євгена Чикаленка;
вул. Євгена Тельнова;
вул. Олексія Єгорова;
вул. Ельворті;
вул. Кавалерійська;
вул. Леоніда Куценка;
вул. Михайлівська;
вул. Набережна;
вул. Острівська;
вул. Полтавська;
вул. Преображенська (від вул. Шульгиних до вул. Пашутінської);
вул. Пушкіна;
вул. Соборна;
Студентський бульвар;
площа Соборна;
вул. Тараса Карпи;
пров. Училищний;
вул. Шевченка.
Концепція містить низку вимог, які мають бути враховані при розміщенні реклами і тимчасових споруд у першій зоні:
- урахування історичної та художньої цінності ансамблів та окремих споруд;
- розміщення виключно малоформатних носіїв сучасної конструкції (типу «сіті-лайт», інших малоформатних рекламних засобів) по вул. Архангельській, вул. Архітектора Паученка, вул. Арсенія Тарковського, вул. Великій Перспективній (від вул. Леоніда Куценка до вул. Набережної), вул. Верхній Биковській, вул. Віктора Чміленка (в обидва боки від вул. Великої Перспективної до вул. Кавалерійської та до вул. Кропивницького), вул. Гагаріна, вул. Гоголя, вул. Дворцовій, вул. Олексія Єгорова, вул. Кавалерійській, вул. Леоніда Куценка, вул. Михайлівській, вул. Пушкіна, вул. Тараса Карпи;
- максимальне використання підприємствами торгівлі, побутового обслуговування, сфери послуг можливостей рекламного оформлення фасадів будинків і вітрин, використання сучасних світлових засобів зовнішньої реклами і обмежене використання виносних та інших конструкцій, що створюють в умовах досить вузьких вулиць перешкоди для вільного руху пішоходів і транспорту або обмежують права окремих категорій громадян на вільне пересування (перешкоди у транспортуванні дитячих та інвалідних візків);
- урахування головних точок сприйняття зовнішньої реклами, Тимчасових споруд та маршрутів огляду архітектурних ансамблів і споруд;
- розміщення засобів зовнішньої реклами відповідно до розроблених схем для запобігання руйнуванню візуальної цілісності середовища;
- заміна застарілих рекламних засобів на нові, сучасні конструкції; передбачення схемами розміщення рекламних засобів місць розміщення відеоекранних (світлодіодних) конструкцій;
На площах Героїв Майдану, Соборній, Богдана Хмельницького та на Студентському бульварі заборонено розміщення будь-яких рекламних засобів та Тимчасових споруд.
Друга зона (Середня) - територія центру міста за межами історичної частини. Це зона як нової, так і відносно старої забудови, характер архітектурного вирішення якої значною мірою визначається наявністю проспектів. Особливістю даної зони є велика її протяжність і наявність різного за характером архітектурно-ландшафтного оточення, має домінуючі маршрути переміщення переважної більшості людей, обумовлена наявністю установ, магазинів, соціальних і культурних закладів, напрямків руху транспорту.
вул. Бобринецький шлях;
вул. Руслана Слободянюка;
вул. Волкова;
вул. Генерала Жадова;
вул. Генерала Родимцева; вул. Героїв України;
просп. Інженерів;
вул. Київська;
вул. Короленка;
вул. Космонавта Попова;
вул. Кропивницького;
вул. Миколи Левитського;
вул. Холодноярська;
вул. Мурманська;
вул. Металістів;
пров. Об'їзний;
шосе Олександрійське;
вул. Поповича;
вул. Преображенська (окрім території, визначеної першою зоною)
вул. Садова;
вул. Салтикова-Щедрина;
вул. Степняка-Кравчинського;
просп. Університетський;
вул. Романа Шухевича;
вул. Юрія Коваленка;
вул. Яновського.
Третя зона (Периферійна) – територія поза межами першої та другої зон, що характеризується однорідною архітектурою, змішанням багатоповерхових і малоповерхових будинків.
Відповідно до Концепції, управління містобудування та архітектури надаватиме міській раді пропозиції з проектами рішень щодо згоди на розроблення схем розміщення рекламних засобів, комплексних схем розміщення тимчасових споруд та їх архітипів.
Такі схеми за рішенням міської ради розроблятимуться суб’єктом господарювання, який має ліцензію на виконання проектних робіт, або архітектором, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат.
Підставою для розміщення тимчасових споруд в межах міста Кропивницького є паспорт прив’язки та договір, який укладається з управлінням містобудування та архітектури міської ради. Розміщення тимчасових споруд без зазначених документів вважається самовільним та забороняється.
Плата за користування місцями, які перебувають у комунальній власності, для розташування рекламних засобів та тимчасових споруд є основним джерелом надходжень до міського бюджету від їх розміщення. На розмір такої плати безпосередньо впливатимуть тарифи, зональність, коригувальні коефіцієнти та інше.