Лариса Костенко: сфера освіти у Кропивницькому стає відкритішою для громади
Сфера освіти у Кропивницькому стане відкритішою і публічнішою завдяки запровадженню нової бази відкритих даних у вигляді візуалізації - дашбордів. Про це повідомила начальниця управління освіти міської ради Лариса Костенко під час апаратної наради у понеділок, 15 квітня.
«Dashboard» з англійської перекладається як інформаційна панель. А по суті, дашборд - це програмне рішення, що дозволяє створювати, одержувати, аналізувати дані в реальному часі. Видані інформаційною панеллю «розумні звіти» допомагають управлінцям розуміти певні тенденції в конкретному сегменті діяльності та контролювати події, що відбуваються.
Виграш від використання в роботі не класичного звіту, а дашборду в тому, що глобальні і просто важливі показники надаються до вивчення зрозуміло і наочно.
Інформаційна панель істотно спрощує сприйняття користувачем складних і різносторонніх відомостей. Той, хто отримує дані за допомогою дашборда, може оцінити поточний стан справ на конкретний момент часу з першого погляду.
- Обсяг відкритих даних постійно зростає. Вони охоплюють різні сфери – економіку, екологію, медицину, транспорт, освіту. Їх широке використання сприяє підвищенню прозорості та підзвітності, інноваціям у сервісах та ухваленню обґрунтованих управлінських рішень, - наголосила Лариса Костенко.
У сфері освіти відкриті дані використовуються для:
- аналізу мережі закладів, класів, груп;
- аналізу освітніх результатів, відвідуваності, кадрової ситуації;
- прогнозування потреб та планування ресурсів;
- оцінки ефективності реформ.
- Інтерактивна цифрова панель дозволить візуалізувати ключові показники у сфері освіти, такі, як наповнюваність груп та динаміка змін контингенту, кадрове забезпечення: штат, плинність кадрів, гендерний та віковий розподіл, фінансування та витрати за напрямами, - відзначила очільниця управління освіти. – Важливим також є зворотний зв’язок від батьківської спільноти.
На переконання Лариси Костенко, такі дашборди дають змогу бачити картину в динаміці, порівнювати роботу закладів освіти в межах громади та своєчасно реагувати на зміни.
“Освітні індикатори дошкільної освіти Кропивницької територіальної громади” у зручному форматі презентують дані за останні три роки щодо мережі, працівників та фінансування.
Серед переваг для громад при використанні сучасних інформаційних панелей Лариса Костенко назвала:
Об’єктивність — ухвалення рішень на основі реальних даних, а не суб’єктивних відчуттів.
Прозорість — доступ до відкритої інформації для громади, засновника, працівників закладів освіти.
Прогнозування — планування потреб у кадрах, місцях у групах, ресурсах на наступні періоди.
Економія часу — автоматичне оновлення даних без потреби у паперовій звітності.
Управління якістю освіти — швидке виявлення відхилень і прийняття коригувальних заходів.
Навчання керівників та фахівців з аналітики даних та візуалізації.
- Робота з візуалізації відкритих даних в галузі освіти щорічно буде оновлюватися, - запевнила Лариса Костенко і закликала колег долучитися до створення нового цифрового контенту в усіх сферах життєдіяльності громади.