«Елефтерія»: хорове сузір’я в музеї Осмьоркіна

Середа, 6 березня 2024 13:32

Концерт «Хорове сузір’я» у виконанні Муніципального камерного хору «Елефтерія» під керівництвом диригентки Юлії Левченко в художньо-меморіальному музеї Олександра Осмьоркіна не лише подарував усім слухачам весняний настрій, а й налаштував їх на оптимізм в умовах воєнного стану з вірою в непереможність України, адже назва хорового колективу в перекладі з грецької означає «Свобода».

- Хорова музика поширена у всьому світі, нею захоплюються діти, підлітки та дорослі. І все тому, що люди співають в хорі для того, щоб відчути себе частиною цілого. Саме хорова музика володіє емоційним впливом на слухача, тому зацікавлення нею в сучасній культурі зростає все більше. Така поширеність хорового мистецтва потребує величезного вкладу композиторів. В останні десятиріччя створено чимало високопрофесійних музичних композицій, які значно розширили репертуар хорових колективів. Композитори прагнуть до більш протяжних «просторових» звучань», – відзначила перед початком виступу хору його очільниця та запросила всіх шанувальників музичного мистецтва поринути в хоровий всесвіт, аби відчути насправді космічне звучання.

Концертну програму склали твори популярних сучасних хорових композиторів – американських музикантів Еріка Вітакра, відомого як автора проєкту «Віртуальний хор», що об’єднав понад дві тисячі виконавців із 58 країн під час виконання композиції «Sleep», та Деніеля Елдера, який вважає, що музика не повинна описувати емоції, а має викликати емоційний відгук у слухачів, норвезького піаніста-імпровізатора Ола Джейло, в назвах композицій якого звучать образи природних явищ, таких як Північне сяйво, Пісні Всесвіту, та викладача композиції Латвійської академії музики Ерікса Ешенвальдса, оригінальною рисою творчості якого є винахідливість щодо використання налаштованих бокалів із рідиною в багатьох своїх хорових творах.

- Ешенвальдс був першим, хто об’єднав звучання людських голосів разом з «космічним» та «кристалічним» звучанням бокалів. До речі, в музичній практиці перший, хто використав налаштовані бокали для виконання класичної академічної музики, був Річард Покрих, який в 1741 році створив музичний інструмент із 25 бокалів, налаштованих на різну, але певну, висоту, що надалі отримав назву «ангельського органу»», – розповіла під час концерту Юлія Левченко та успішно продемонструвала це милозвучне звучання зі своїм камерним хором.

Шанувальники хорового співу, які завітали цього дня до музею, були в захваті від виступу хору «Елефтерія», адже всі мали змогу здійснити символічну «космічну подорож» в музичний всесвіт, під час якої насолоджувалися дивовижним хоровим співом та дізнатися більше від музикознавчих коментарів керівниці камерного хору.

Усі новини