Бюджет-2025: як зміни у державному законодавстві вплинуть на фінансування Кропивницької громади
У Кропивницькій міській раді продовжує працювати робоча група з підготовки проєкту бюджету Кропивницької міської територіальної громади на 2025 рік. У четвер, 15 листопада, відбулося її чергове засідання: процес формування проєкту бюджету контролює заступник міського голови Олександр Мосін. Також до опрацювання головного фінансового документу громади залучений секретар міської ради Олег Колюка та заступники міського голови — Михайло Бєжан, Олександр Вергун, Сергій Колодяжний, керуюча справами виконавчого комітету міської ради Світлана Балакірєва, депутати та керівники виконавчих органів міської ради.
На своєму першому засіданні минулого тижня робоча група розглянула загальні показники проєкту бюджету Кропивницької міської територіальної громади на наступний рік: їх представила начальниця фінансового управління Любов Бочкова. Нинішнє ж засідання було присвячене обговоренню проєкту Державного бюджету України на 2025 рік у другому читанні, зокрема, тих пунктів, що стосуються змін у фінансуванні місцевих громад.
Зокрема, Любов Бочкова проаналізувала втрати бюджету для Кропивницької міської територіальної громади. За попередніми розрахунками, громада недоотримає значні кошти у зв'язку з новими нормами розподілу державних субвенцій та дотацій.
Основні пункти проєкту включають:
Вилучення реверсної дотації (стаття 21);
Вилучення 4% податку на доходи фізичних осіб (ПДФО);
Розподіл освітньої субвенції, що здійснюється Кабінетом Міністрів України (стаття 25);
Вилучення залишків освітніх субвенцій (статті 25, 26);
Вилучення субвенції на дороги;
Субвенція на різницю в тарифах (розрахована на основі 4% ПДФО, стаття 30).
Загалом очікувані втрати для бюджету Кропивницької громади, за словами Любові Бочкової, становитимуть:
Реверсна дотація: -143 млн грн;
ПДФО: -110 млн грн;
Освітня субвенція: - 7,0-8,5 млн грн;
У той же час із плюсом буде наступного року субвенція на різницю в тарифах (область): +344,1 млн грн; Державний фонд регіонального розвитку (Міністерство розвитку громад, стаття 48): +1 000 млн грн; та додаткова дотація на здійснення повноважень (державний рівень): +37 543,1 млн грн.
Члени робочої групи обговорили потенційний вплив цих змін на фінансову стабільність та можливість реалізації місцевих проєктів у Кропивницькій громаді.
Також детально опрацювали окремі цільові програми та їх фінансування, зокрема, таких галузей як житлово-комунальне господарство, капітальне будівництво та транспорт.