Андрій Паливода: міська рада використала усі можливі ресурси, щоб не підвищувати тарифи на послуги теплопостачання

Середа, 24 жовтня 2018 18:42

На території Кропивницького працюють два теплогенеруючих підприємства: дочірнє підприємство “Кіровоградтепло” ТОВ “ЦНТІ УНГА”, яке забезпечує теплом дві третини міста, та КП “Теплоенергетик”, яке генерує не тільки електроенергію, а ще й теплову енергію, опалюючи третину міста.

За свої послуги обидва підприємства отримують плату від споживачів за затвердженими тарифами. Ініціювати зміну тарифів тепловики можуть в разі зміни вартості складових структури виробництва тепла.

За інформацією начальника департаменту економічного розвитку, торгівлі та інвестицій міської ради Андрія Паливоди, у 2017 році до міської ради Кропивницького з розрахунками щодо підвищення тарифу на послуги теплопостачання звернулося лише орендне підприємство. Тоді виконавчий комітет міської ради своїм рішенням погодив нову вартість тепла для ДП «Кіровоградтепло», підтверджену  підвищенням на 61% ціни на газ, відповідно до постанови Кабінету Міністрів, на 27% - електричної енергії і зростанням мінімальної заробітної плати на 15%. Відповідно, для населення тарифи на тепло були підняті на 18,9%, для бюджетних установ на 38,7% і для інших споживачів на 9%.

- Комунальне підприємство “Теплоенергетик” минулого року не зверталося до міської ради із пропозицією коригування тарифів, але з міського бюджету йому надавалась фінансова допомога на підтримку і розвиток цього підприємства, - зазначив Андрій Паливода. - Але вже у поточному році під час формування тарифів на тепло, вони розглядалися для обох підприємств. Чинниками, які призвели  до зростання вартості тепла стали чергове підвищення вартості електроенергії, паливно-мастильних матеріалів та збільшення мінімальної заробітної плати.

Начальник департаменту акцентував увагу на тому,  що фактично всі важелі впливу  на зростання тарифів перебувають  не у сфері діяльності місцевої влади. Це об’єктивні чинники державного рівня: органи місцевого самоврядування у даному випадку мають можливість лише констатувати факт, перевірити економічні розрахунки і винести проект рішення на розгляд виконавчого комітету.

У той же час, Андрій Паливода відзначив, що існує і внутрішній фактор, який впливає на тарифи для обох підприємств. Він єдиний - це зменшення кількості споживачів. Через тенденцію встановлення власниками квартир автономного опалення, щороку зменшується опалювальна площа та кількість абонентів, а відтак підприємствам з кожним роком доводиться зменшувати видобуток теплової енергії. Тому всі витрати за транспортну складову лягають фінансовим тягарем на тих абонентів, які залишилися вірними централізованому опаленню, відповідно, і тарифи  для них неухильно  зростали.

За інформацією керівника департаменту, останнє зростання тарифу на тепло відбулось 11 вересня поточного року. У ДП “Кіровоградтепло” ТОВ “ЦНТІ УНГА” тариф для населення збільшився на 15,5%, для бюджетних організацій на 14,8% і для усіх інших на 14,8%.  Щодо КП «Теплоенергетик», то для населення вартість його послуг зросла на 22,8%, для бюджетних організацій - на 26,9%, для інших - на 18,7%. Слід відзначити, що по комунальному підприємству востаннє тариф приймався у 2009 році, і протягом 8 років вони коригувалися лише за деякими статтями Національною комісією.

Андрій Паливода повідомив, що минулого року на підтримку теплогенеруючого комунального підприємства з міського бюджету було виділено понад 30 мільйонів гривень. Такі дії міської ради були спрямовані саме  на стримування росту тарифів.

Та оскільки міський бюджет, у порівнянні з державним,  мізерний, то, на думку посадовця, питання ціноутворення вартості послуг теплопостачання доцільно було б  залишити  у площині діяльності НКРЕ, яка б регулювала ці тарифи.

- Жодним чином місцеве самоврядування не впливає ні на вартість газу, ні на основні складові тарифу, які належать до прямої компетенції регулювання державою, - наголосив Андрій Паливода. – Теплогенеруючі підприємства працюють з мінімальною рентабельністю. Так, комунальне підприємство не має навіть 1% рентабельності, а орендне має лише близько 2%. Ми дуже прискіпливо вивчали подані ними економічні розрахунки тарифів, і в процесі аналізу вдалося навіть довести можливість зменшення деяких видатків. Усі ресурси, які міська рада могла застосувати, щоб не підвищувати тариф, було використано.

Усі новини