Соціальне підприємництво - реальний механізм ефективного розв’язання проблем суспільства
У Центрі підтримки підприємництва Кропивницької міської ради учасники чергового просвітницького заходу дізнавалися, хто такі соціальні підприємці і чим вони відрізняються від бізнес-підприємців.
Соціальне підприємництво виходить за рамки отримання прибутку та має на меті розв’язання нагальних проблем суспільства, надає унікальну можливість впливати на суспільство, реалізуючи бізнес-проєкти з певною соціальною місією.
Соціальні підприємства України все частіше починають співпрацювати зі сферою державного управління, громадськими організаціями та іншими стейкхолдерами для спільного розв’язання соціальних проблем. Громадські організації почали займатися діяльністю, яка раніше не була для них притаманною: громадський сектор став середовищем змінотворців.
Засновниця бренду військового одягу "Асгард" Марія Величко на своєму прикладі продемонструвала, що взаємодія громадського сектору та бізнесу може бути успішною та давати не лише якісний продукт але й цінність суспільству!
Яна Пшеніцина, виконавча директорка благодійного фонду "Полк Святослава Хороброго", підготувала для учасників зустрічі практичні кейси соціальних підприємств, пояснила, як діють різноманітні соціальні підприємства в країні та що саме робить їх успішними.
Комунікаційниця Кіровоградської обласної організації ВГО "Асоціація сприяння самоорганізації населення" Світлана Литвиненко звернула увагу, що незважаючи на впливову силу соціального підприємництва у вирішенні соціальних проблем та створенні позитивних змін, українське законодавство ще досі не врегулювало поняття соціального підприємництва.
ВГО "Асоціація сприяння самоорганізації населення" ініціюють постійні навчання з розвитку соціального підприємництва: допомагають підприємцям навчитися керувати ризиками, знаходити нові можливості, виводити соціальні бізнеси на нові рівні.
Світлана Литвиненко спільно з учасниками практикуму зібрали декілька крутих концепцій, говорили про необхідність створення такого інструменту, як "конкурс соціального замовлення", який дозволить громадським організаціям і бізнесу "заходити" і за кошти міського бюджету надавати соціальні послуги.
Головні ознаки соціального підприємництва:
- вирішує соціальну проблему/має соціальну місію;
- несе значущі для громади цінності;
- є інноваційним у вирішенні соціальної проблеми;
- має позитивний соціальний вплив;
- зберігає підприємницький підхід у роботі, є самоокупним.
Під час зустрічі, начальниця відділу інвестиційної діяльності та підприємництва Антоніна Малиновська розповіла про фінансову підтримку підприємців за рахунок коштів бюджету громади, яка передбачена Програмою розвитку малого і середнього підприємництва у Кропивницькій міській територіальній громаді на 2024-2026 роки.
- Соціальне підприємництво стає реальним механізмом розв’язання проблем суспільства, охоплює різні соціально вразливі верстви населення, - відзначила Антоніна Малиновська. - Однак, є головна умова: таке підприємництво має бути прибутковим, бо в іншому випадку ми говоримо про благодійну або громадську діяльність.