Олександр Вергун: контроль за роботою громадського транспорту у Кропивницькому буде жорстким – трьох порушень достатньо для розірвання угоди
Тема організації пасажирських перевезень і вартості проїзду в громадському транспорті Кропивницького стала головною на прес-конференції у міській раді, яку провів начальник управління розвитку транспорту та зв’язку Олександр Вергун сьогодні, 21 лютого..
Олександр Вергун відзначив, що підвищення вартості проїзду у Кропивницькому викликане об’єктивними чинниками, такими як збільшення вартості мінімальної заробітної плати і нарахувань на неї із 1378 до 3200 гривень, підвищення цін на паливо із 13 до 15 грн/літр, на мастила – із 40 до 48 грн/літр, на шини – із 900 до 1200 гривень. Рішення виконкому про підвищення тарифу на проїзд стало результатом спільного опрацювання питання спеціалістами виконавчих органів міської ради і перевізниками та було прийняте у відповідності до знайденого компромісу між вартістю проїзду і підвищенням якості роботи транспорту.
Начальник управління переконаний, що якість організації пасажирських перевезень, дотримання графіків руху напряму пов’язані із діючими тарифами, які мають забезпечувати рентабельну роботу галузі. Також Олександр Вергун звернув увагу, що виконавчий комітет міської ради погодив не фіксовану, а граничну вартість проїзду.
- Граничний тариф — величина не фіксована, - підкреслив Олександр Вергун. - Перевізник має можливість сам регулювати вартість проїзду, в залежності від пасажиропотоку на його маршруті. Наприклад, на автобусних маршрутах № 17 і 27 власники компанії-перевізника пропонують пасажирам тариф 4,00 грн., це ж стосується вартості проїзду в автобусах звичайного режиму руху. Підприємство, яке забезпечує перевезення по маршруту №108 теж заявило про готовність застосовувати тариф 4.00 гривні. Всі інші, що працюють у режимі маршрутного таксі із сьогоднішнього дня платитимуть 4,50 гривні за одну поїздку. Своє слово має сказати у даному випадку і ринковий характер формування тарифів.
Якість роботи перевізників жорстко контролюватимуть транспортні патрулі у Кропивницькому. До їх складу увійдуть спеціалісти управління розвитку транспорту та зв’язку, управління Укртрансбезпеки, які мають право складати протоколи на виявлені порушення, та представники громадських організацій і засобів масової інформації. Такі патрулі розпочнуть свою діяльність до кінця лютого.
- Система контролю стане тотальною, - запевнив Олександр Вергун. – А трьох зафіксованих порушень буде достатньо, щоб розірвати угоди на право перевезення пасажирів в односторонньому порядку. При цьому не обов’язково фіксувати порушення три дні поспіль: достатньо перевірити дотримання режиму руху зранку, в обід та у вечірній час. Перевізники мають постійно мати на увазі, що їх контролюють щоденно і прискіпливо.
Великі надії міська влада покладає на появу на автобусних маршрутах великогабаритного транспорту. У планах розвитку пасажирського транспорту на 2017 рік є придбання 20 нових стомісних автобусів. Заявку через систему електронних торгів “ProZorro” розмістить комунальне підприємство “Електротранс” після прийняття міською
радою рішення про виділення для їх придбання необхідних коштів. За інформацією Олександра Вергуна, вартість одного автобуса складає близько трьох мільйонів гривень. Великогабаритний транспорт значно розвантажить пасажиропотоки у віддалених мікрорайонах обласного центру – селищах Новому, Молодіжному, Старій Балашівці, Телецентрі, Великій Балці тощо.