Образність сучасного мистецтва: музей Осмьоркіна презентує творчість студентської молоді Кропивницького
Цікаві виставкові проєкти презентували у виставкових залах художньо-меморіального музею Олександра Осмьоркіна студенти кафедри мистецької освіти факультету педагогіки, психології та мистецтв Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка. Підготували їх студенти IV курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти під час проходження педагогічної практики в художній школі імені Олександра Осмьоркіна, навчальні класи якої тимчасово розміщені в музеї. Про виставки розповіла директорка музею Віта Чернова.
Куратором цих мистецьких заходів є старша викладачка кафедри Лариса Кулініч – відома художниця-керамістка, членкиня Національних Спілок художників та майстрів народного мистецтва України, лауреатка обласної премії у галузі архітектури, геральдики та вексилології і декоративно-прикладного мистецтва імені Якова Паученка в номінації «декоративно-прикладне мистецтво».
Оригінальним доповненням виставкових експозицій стали творчі зустрічі студентів із учнями художньої школи, під час яких вони демонстрували ще й тематичні відеоматеріали.
Так, експозицію виставки друкованої графіки «Відбитки творчості» склали навчально-творчі роботи студентів минулих років з дисципліни «Станкова графіка», виконані в техніках одноколірної та кольорової ліногравюри, гравюри на картоні, монотипії, діатипії. Її організатори студентки Катерина Кравченко, Катерина Кібукевич та Дар’я Таран на прикладі експонованих творчих доробків та відзнятих відеосюжетів розповіли про захоплюючий процес створення гравюр і естампів, про роботу в графічній майстерні університету з офортним станком та про унікальну можливість опановувати ці секрети графічної творчості.
А ось виставку художньої кераміки з символічною назвою «Стихії в кераміці» влаштували учасники науково-проблемної групи «Образність сучасного мистецтва» студентки Дар’я Косяк, Ніка Сваткова та Єлизавета Марченко. Її експозицію склали навчально-творчі семестрові та курсові роботи студентів, виконані протягом 2021-2024 років. Їх авторами є як нинішні студенти, так і студенти-випускники. «Ці керамічні твори втілюють художні образи природи та природних стихій, розроблені на основі стилізації природних об’єктів та явищ. Крім яскраво вираженої естетичної цінності, окремі роботи мають також певне утилітарне призначення, можуть слугувати посудом, підсвічниками, органайзерами тощо. Кожен виріб – це результат індивідуальних пошуків художнього образу та ідеї, кропіткої праці та майстерного втілення в досить технічно-складній і примхливій техніці», – зазначила під час вернісажу Лариса Кулініч, яка теоретично і практично досліджує історичні традиції народної кераміки Кіровоградщини, зокрема Цвітненського гончарного осередку, та впроваджує традиційні техніки гончарства в сучасне українське декоративно-прикладне мистецтво.
Презентуючи виставку, Ніка Сваткова та Дар’я Косяк цікаво розповіли про образність сучасного мистецтва кераміки, технічні аспекти творення, розкрили зміст художніх образів, що закладені в експонованих на виставці роботах, та засоби їх втілення. Учні художньої школи зацікавлено споглядали й відеоматеріал про етапи ліплення, розпису глазурями та випалу, який підготував студент Владислав Дядюша, а потім захоплено знайомилися з виставкою художньої кераміки, де на них чекали сюрпризи – солодощі в цукерницях, запалені свічечки в підсвічниках, а головне надзвичайно цікаві коментарі талановитої мисткині Лариси Кулініч та її студентів про експоновані твори, до яких можна було навіть доторкнутися, аби відчути фактуру глини – природного матеріалу, яке людство використовує в гончарстві з давніх-давен.
Знайомлячись з презентованими виставками, юні художники активно ділилися враженнями, отриманими приємними емоціями, натхненням та планами продовжувати фахове навчання на кафедрі мистецької освіти університету. Тож, такі мистецькі заходи корисні як для учнів художньої школи, адже вони дізнаються багато цікавого й пізнавального, мають змогу наживо оглянути творчі доробки, так і для студентів, бо в такий спосіб вони напрацьовують досвід викладання образотворчого мистецтва в закладах освіти.