Нова опція на вебпорталі ПФУ ‒ заміна страхувальника в е-лікарняному
Відтепер на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України доступна нова функція ‒ заміна страхувальника в Електронному реєстрі листків непрацездатності.
В яких випадках ця можливість стане у пригоді та як нею скористатись, пояснив Володимир Іщенко - начальник управління інформаційних систем та електронних реєстрів
головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області.
Роботодавець, що авторизувався на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України, має можливість сформувати та подати запит щодо зміни страхувальника у сформованих електронних листках непрацездатності. Інформація про трудові відносини працівника з тим чи іншим страхувальником ґрунтується на даних Реєстру застрахованих осіб, які надходять з джерел, передбачених статтею 18 Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”, зокрема, від Державної податкової служби України.
Які причини замінити страхувальника?
Такі випадки виникають, коли застрахована особа змінює місце роботи, а листок непрацездатності формується на попереднє місце роботи, тому що страхувальниками не подається своєчасна довідкова звітність. Якщо на дату формування листка непрацездатності роботодавець не подав повідомлення про прийняття на роботу працівника, допущені помилки у звітності, як наслідок, листок непрацездатності не потрапив до електронного кабінету страхувальника. Після подання відповідних звітів або повідомлення про прийняття на роботу страхувальник може направити до Пенсійного фонду України запит щодо зміни страхувальника до вже сформованого листка тимчасової непрацездатності.
Як скористатись даною опцією?
Для створення відповідного запиту в пункті меню “Листки непрацездатності” у кабінеті страхувальника додано кнопку “Запит на заміну страхувальника в листку тимчасової непрацездатності після подання ПППР/звіту”, з використанням якої користувачу надається наступне інформаційне повідомлення: “Запит подається страхувальником для нових працівників, для яких “е-лікарняний” створено на попередньому місці роботи, в зв’язку з відсутністю інформації щодо нових трудових відносин. Запит направляється після подання Повідомлення про прийняття працівника на роботу (укладення гіг-контракту) / Звіту з ЄСВ, який підтверджує наявність нових трудових відносин на момент настання страхового випадку”.
Для створення запиту в екранній його формі слід заповнити дані:
- регіон (вибрати з випадаючого списку); телефон страхувальника;
- код ЄДРПОУ страхувальника, на який створено листок непрацездатності та який необхідно змінити; номер “е-лікарняного”, в якому необхідно замінити страхувальника;
- РНОКПП (не обов’язкове для заповнення).
Автоматично заповнюється системою:
- номер запиту;
- дата формування запиту;
- код ЄДРПОУ (РНОКПП) страхувальника;
- найменування страхувальника / ПІБ.
За потреби під час створення запиту також можна додати скан-копії документів. Після внесення всіх необхідних даних та відправки запиту до Пенсійного фонду України він змінює статус на “Надіслано” та потрапляє на опрацювання. Якщо ж у процесі опрацювання запиту в системі будуть наявні листки непрацездатності, які відповідатимуть умовам для такої заміни, буде прийнято рішення про заміну страхувальника. Після цього роботодавець зможе переглянути ці електронні листки тимчасової непрацездатності в “Особистому кабінеті” у пункті меню “Листки непрацездатності” за параметром пошуку “Змінено страхувальника в електронному листку тимчасової непрацездатності за запитом”.
У подальшому, при формуванні заяви-розрахунку, страхувальник матиме змогу включити даний листок непрацездатності для отримання страхової виплати.