Мешканці Кропивницького мають чітко розуміти, за які житлово-комунальні послуги вони сплачують кошти
Питання тарифів за обслуговування житла і прибудинкових територій є непростими, а рішення про їх підвищення завжди будуть непопулярними, тому і громадські обговорення їх формування проходили жваво і емоційно.
– Для підвищення тарифів на послуги ЖЕО склалися об’єктивні причини, які не залежать від волі міської ради, - відзначив начальник управління економіки Андрій Паливода. – З моменту їх останнього перегляду в країні суттєво збільшилася вартість електричної енергії, виросла мінімальна заробітна плата комунальників, підвищили свої тарифи підприємства, які надають послуги вивезення твердих побутових відходів, дератизації, обслуговування вентиляційних каналів. Через це комунальні підприємста виявилися у скрутній ситуації: вони не мають обігових коштів для якісного виконання своїх повноважень, виникає загроза виплати заробітної плати.
Міська влада діє в законний спосіб, розглядаючи подання житлово-експлуатаційних організацій, відзначив міський голова Андрій Райкович, якщо тариф обгрунтований – у виконкому немає підстав його не погодити. У той же час, люди мають розуміти, за які послуги вони платять кошти, вони мають бачити їх виконання.
- Я неодноразово наголошував, що будь-яке підвищення тарифів – це резонансне питання. Ніхто владі спасибі за це не скаже і цілком резонно, - наголосив очільник міста. – Найлегше було б не бачити проблем комунальників, але ми розуміємо ті економічні реалії, в яких живемо і ці реалії підкріплені економічними розрахунками. І у цій ситуації повинні зробити декілька обов’язкових кроків.
Перший – зробити все можливе, щоб максимально фахово перевірити обґрунтованість цих тарифів. Якщо послуга не надається – її не можна включати до тарифу і люди не повинні відстоювати свої інтереси, за цим мають слідкувати виконавці робіт.
Друге – шукати альтернативні шляхи покращення всієї системи ЖКГ.
Третій – системна інформаційна робота, фаховий діалог з громадою.
Тому, керівники ЖЕО зобов’язані у кожному будинку, на під’їзді, на дошках оголошень розмістити інформаційні листки з чіткими роз’ясненнями по кожній тарифній позиції. Якщо плата береться, то ЖЕО зобов’язані цю послугу надати і якісно виконати!