Лариса Костенко: наше завдання – дати учням можливість вибрати профіль навчання, який користується попитом на ринку праці
У Кропивницькому, як і в усій країні, активно відбувається процес удосконалення системи освіти, налагодження механізму її стабільного розвитку. Одним із пріоритетних завдань реформування сфери загальної середньої освіти в Україні є організація профільного навчання старшокласників, яких необхідно цілеспрямовано готувати до майбутньої діяльності у професійній сфері.
Ефективно сприяє цьому удосконалення організації у закладах освіти профільного навчання. Управлінням освіти міської ради Кропивницького запровадило новий проєкт «ПрофНавігатор» метою якого є задоволення освітніх потреб молоді у здобутті профільної освіти на базі кропивницьких шкіл.
Перший такий профорієнтаційний захід, спрямований на інформування учнів, батьків, громадськості про існуючі напрями профільного навчання у школах міста та залучення учнів до оволодіння майбутньою професією відбувся у міській раді Кропивницького.
- Одна з найскладніших проблем, яка постає перед учнем старшої школи, – вибір майбутньої професії. Вирішення її є важливою, як для юної особистості, так і для батьків та вчителів: адже від правильного вибору професії залежить успіх людини в житті, її самореалізація, - відзначила начальник управління освіти міської ради Лариса Костенко. - Профільне навчання – це вимога часу. Воно є одним із ключових напрямів модернізації й удосконалення системи освіти нашої держави й передбачає реальне й планомірне оновлення школи , яка найбільшою мірою враховує інтереси, нахили і здібності, можливості кожного учня. Профільне навчання допоможе зважати на інтереси старшокласників, створювати умови для їх навчання з урахуванням власних потреб, здібностей і професійних планів, а також істотно підвищувати їх мотивацію до навчання.
У рамках «ПрофНавігатору» учням і батькам школярів свої напрямки профільного навчання представили директор «Наукового ліцею» Наталія Чередніченко, директор загальноосвітньої шкли №4 Світлана Павленко, учитель предмету «Захист Вітчизни» навчально-виховного об’єднання № 16 Сергій Савенко.
Учасники презентації мали можливість також переглянути відео, які розповідають про заклади професійної і професійно-технічної освіти у Кропивницькому та про Олександрійський педагогічний коледж ім. Василя Олександровича Сухомлинського, отримати від спікерів заходу детальні відповіді на всі свої запитання та заповнили анкети, які допоможуть управлінню освіти здійснити моніторинг зацікавленості кропивничан у здобутті певних напрямків профільної освіти.
- Реалізація проекту «ПрофНавігатор» має продемонструвати, які предмети є перспективними, у яких діти хочуть себе реалізувати у своїй країні, у своєму суспільстві, підкреслила Лариса Костенко. - Які науки, потрібно вивчати, щоб учень через 7-8 років став провідним спеціалістом у тій сфері, яка потрібна нашому місту, нашій країні. І тому, як ми сьогодні зорієнтуємо, підготуємо наших школярів і залежить майбутнє нашої країни. Це наша з вами спільна робота.
Сьогодні у Кропивницьких закладах освіти представлено 14 профільних предметів: українська мова, українська література, іноземна мова, історія України в контексті Всесвітньої історії, математика, фізика, біологія, економіка, інформатика, технології, правознавство, технологічний, «Захист Вітчизни», фізична культура, які викладаються у 26 закладах загальної середньої освіти та охоплюють 2608 учнів.
- У нашому місті учні отримують і можуть отримувати якісні, грунтовні знання із усіх предметів, як гуманітарних, так і математично-природничих, - акцентувала увагу Лариса Костенко. - Про свідчать результати Всеукраїнських олімпіад, результати зовнішнього незалежного оцінювання. У той же час, проблема вибору професії дуже впливає на стан ринку праці і на ті проблеми, які ми бачимо зараз. Під час анкетування роботодавців ми бачимо, що головними проблемами наразі на ринку є дисбаланс попиту та пропозиції. Кожного року, коли публікуються результати вступних кампаній, ми бачимо, що молоді люди вступають на філологію, економіку, юриспруденцію, при тому, що роботодавці публікують абсолютно інші вакансії. Ми не говоримо, що ці професії неважливі, усі професії потрібні, але роботодавці потребують спеціалістів із продажів, айтішніків, маркетологів, інженерів, технологів, слюсарів, адміністративний персонал. Одна з найбільших проблем сучасного ринку праці — тотальна нестача спеціалістів з виробництва і робітничого персоналу. Молодь не хоче йти на такі спеціальності, хоча наразі роботодавці готові платити таким спеціалістам абсолютно конкурентні зарплати порівняно з європейським ринком”
Таким чином, головним нашим завданням, є спрямувати дітей на вибір того профілю навчання, який користується попитом на ринку праці. наголосила начальник управління освіти