Лариса Костенко: мережа освіти у Кропивницькому забезпечує конституційне право на доступну, безоплатну і якісну освіту
Найважливішим завданням освітньої галузі Кропивницького залишається надання якісних освітніх послуг, реалізація державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» у Кропивницькому. На цьому наголосила начальник управління освіти міської ради Лариса Костенко під час прес-конференції сьогодні, 06 лютого.
- Нова українська школа взяла старт в освітянській галузі міста, - відзначила Лариса Костенко. - 4 заклади загальної середньої освіти стали майданчиком для експериментально-дослідницької роботи. НВО №25 увійшло до сотні шкіл-учасників пілотного проекту по впровадженню нового Державного стандарту початкової освіти, НВО №26 та №31 стали учасниками науково-педагогічного проекту «Інтелект України». а навчальний заклад «Вікторія-П» долучився до інноваційного освітнього проекту «На крилах успіху». Усі ці педагогічні проекти запроваджуються в рамках реалізації Концепції Нова українська школа.
За інформацією начальника управління освіти, у Кропивницькому сформована мережа із 43 закладів загальної середньої освіти, яка забезпечує конституційне право кожного громадянина на доступну, безоплатну та якісну освіту.
Впродовж 2017/2018 навчального року в обласному центрі був створений комунальний заклад «Навчально-виховне об’єднання І-ІІІ ступенів «Мрія», були приєднані до міської мережі 6 професійно-технічних навчальних закладів та збільшено із 10 до 18 кількість класів з інклюзивним навчанням.
Важливим показником якості освіти є результати державної підсумкової атестації у формі зовнішнього незалежного оцінювання. Управління освіти проводить аналіз результатів ЗНО та планує заходи по підвищенню якості освіти міста. За результатами державної підсумкової атестації у формі зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти щороку збільшуються показники навченності випускників 11-х класів. Так, в 2014/2015 навчальному році 48,1% учнів отримали результати високого і достатнього рівнів з української мови, в 2015/2017 – 65,6%, в 2016/2017 – 67%.
У 2017 році учень комунального закладу „Навчально-виховне об’єднання ліцей - школа – дошкільний навчальний заклад „Вікторія – П” Рябошапка Андрій отримав 200 балів з історії України.
Велика увага, повідомила Лариса Костенко, приділялася профільній освіті. Для порівняння: якщо у 2016/2017 навчальному році у 23-х закладах освіти профільним навчанням було охоплено 1763 учні, то у 2017/2018 н.р. у 21 закладі освіти – 1846 учнів. Найвищі показники у Кропивницькому мають українська та іноземна філологія.
- Важливим напрямком впровадження профільного навчання є допрофільна підготовка учнів 8-9-х класів шляхом поглибленого вивчення предметів на диференційованій основі, введення курсів за вибором профільної орієнтації, інформаційної роботи, - підкреслила очільниця освітянської сфери міста. – При цьому забезпечується наступність допрофільного та профільного навчання.
Найпоширенішою формою залучення обдарованої учнівської молоді до інтелектуальної та творчої праці стало проведення міських олімпіад з навчальних предметів. У міському етапі Всеукраїнських предметних олімпіад взяв участь 1459 учасник, з яких 346 стали переможцями, а саме: І місце посіло 68 учнів, ІІ місце –124 учнів, ІІІ місце –152 учні.
Найкращі результати показали учні НВО «Вікторія-П» , ГНТН, НВО СЗОШ І-ІІІ ступенів № 6, НВО школа-ліцей І-ІІІ ступенів № 25, педагогічного ліцею, НВК «Кіровоградський колегіум», гімназії імені Тараса Шевченка, НВО школи-ліцею І–ІІІ ступенів №8, гімназії № 9, НВО школи-ліцею № 18, НВК №34.
У 2017 році значно зросла кількість переможців обласних та Всеукраїнських конкурсів, зокрема, у Всеукраїнському заочному конкурсі робіт юних фотоаматорів «Моя Україно!», Всеукраїнському конкурсі «Моральний вчинок», конкурсі дитячого малюнку «Національний банк майбутнього», обласному краєзнавчому фотоконкурсі «Туризм нас єднає», що є яскравим свідченням результативності роботи учителів, які змогли зацікавити дітей своїм предметом, пробудити в них бажання випробувати свої сили.
Переможці міських етапів Всеукраїнських олімпіад з навчальних предметів захищають честь міста на обласному та всеукраїнському рівнях.
Велику увагу управління освіти приділяє військово-патріотичному вихованню. Продовжено роботу над проектом «Майбутній захисник Вітчизни», поглиблено знання з іноземних мов у таборах при загальноосвітніх навчальних закладах.
Вже п’ятий рік поспіль кропивницькі школярі опановують ази плавання завдяки спільному проекту «Урок плавання» управління освіти та спортивної дитячо-юнацької школи олімпійського резерву "Надія".
Управлінням освіти було реалізовано проекти: «Освітня карта Кропивницького», який забезпечив функціонування електронної бази даних закладів освіти нашого міста, продовжено участь у проекті «Стратегія фірми».
Активізувалася робота щодо використання інформаційно-комунікаційних технологій в галузі освіти та поповнення єдиної відкритої електронної бази освіти міста по впровадженню проекту Google Apps for Education.
Серед пріоритетних напрямів державної політики щодо розвитку освіти важливе значення надається позашкільній освіті як дієвому важелю соціального виховання та формування життєвої компетенції молоді. Позашкільну освіту ми розглядаємо у широкому спектрі позашкільних закладів всього міста. Це і 3 позашкільні заклади освіти (2585 вихованців); 2 позашкільні заклади Новенської селищної ради (981 вихованець) та 20 центрів при ЗНЗ (9199 вихованців).
Якість освітнього процесу школи, його результати певною мірою залежать від учителя, його теоретичної підготовки, педагогічної та методичної майстерності.
Заклади освіти міста укомплектовані педагогічними кадрами на 100%. Якісний склад педагогів закладів освіти залишається на стабільно високому рівні.