КП «Електротранс» стане найсильнішим гравцем на ринку пасажирських перевезень у Кропивницькому і створить реальну конкуренцію приватним перевізникам
План розвитку комунального підприємства «Електротранс», тарифи на проїзд і підключення громадського транспорту до систем GPS-контролю активно обговорювалися під час Дня депутата у міській раді Кропивницького сьогодні, 26 квітня.
Відмінені міською радою рішення виконавчого комітету про встановлення граничної вартості проїзду у Кропивницькому встигли набути правових наслідків, - відзначив начальник управління розвитку транспорту та зв’язку Олександр Вергун, відповідаючи на запитання депутатів чому перевізники обласного центру не поспішають повернутися до тарифу 3,5 гривні. – Відповідно до ухвалених рішень виконкому, замовник перевезень – профільне управління, уклало з перевізниками додаткові угоди, де прописані нові тарифи для пасажирського транспорту у звичайному режимі руху – 4,00 гривні і в режимі маршрутного таксі – 4,50 гривні. Жодне транспортне підприємство не погодилося добровільно розірвати ці додаткові угоди. Тож очевидно, що справа, по суті, переходить до розгляду у судову площину. Відповідні позови вже підготовлені.
Депутат Олександр Цертій звернув увагу керівників транспортної галузі, на той факт, що популярний електронний ресурс Easyway, яким користуються пасажири багатьох українських міст для отримання інформації про рух громадського транспорту, регулярно фіксує на міських лініях кількість тролейбусів, значно нижчу, ніж прописано в паспортах маршрутів.
У нас відсутні жодні договірні зобов’язання з цією компанією і ми не можемо відповідати за інформацію, яку розміщує сайт Easyway, - наголосив Олександр Вергун. – Щодня у будні дні на чотири маршрути виходять 22 одиниці електротранспорту, як це передбачено паспортами маршрутів. Об’єктивну картину про рух тролейбусів у Кропивницькому можна спостерігати у міському диспетчерському центрі, який сьогодні проходить процедуру модернізації. Зараз ремонтується приміщення диспетчерської, щоб вона була готова забезпечувати контроль за графіками руху всього пасажирського транспорту обласного центру.
Директор КП «Електротранс» Олександр Луценко підтвердив, що він офіційно звернувся до адміністраторів Easyway з вимогою пояснити ситуацію з відображенням роботи електротранспорту у Кропивницькому.
За словами Олександра Вергуна, місто наполегливо впроваджує сучасні технології, які дозволять громадськості мати інформацію про рух пасажирського транспорту у доступній формі.
Впродовж півтора місяця ми тестували електронні табло на двох зупинках у центрі міста, - наголосив начальник управління. – Такі покажчики часу прибуття транспортних засобів отримали схвальні відгуки від містян, тож комунальне підприємство викупило їх і уклало угоди на обслуговування. Вартість кожного табло – 30 тисяч гривень, а ціна обслуговування – 300 гривень на місяць.
У свою чергу, керівник підприємства – перевізника ПП «Олікс» Дмитро Вінницький поділився власними думками щодо найближчих перспектив підключення транспортних засобів до електронних систем контролю. На переконання директора транспортного підприємства, до того моменту, поки не буде розроблене програмне
забезпечення, орієнтоване саме на міський пасажирський транспорт, перевізники не будуть поспішати встановлювати на автобуси трекери
Нам важливо не тільки бачити картинку на екрані монітора з крапками транспортних засобів, - підкреслив Дмитро Вінницький. – Нам потрібно, щоб ця електронна система допомагала водію витримувати графік руху, підказувала необхідність зміни темпу.
Враховуючи, що КП «Електротранс» найближчим часом має стати одним із найсильніших підприємств у Кропивницькому на ринку пасажирських перевезень, депутат Валентина Яремчук поцікавилася стратегічним планом розвитку комунального підприємства.
Переконаний, що у цій залі немає депутатів, які б не хотіли, щоб громадський транспорт у нашому місті працював якісно, щоб транспортні засоби виходили на маршрути у достаній кількості і працювали впродовж всього дня із визначеним інтервалом руху, - звернувся до колег із пропозицією секретар міської ради Андрій Табалов. – Тож наступне розширене засідання профільної депутатської комісії ми проведемо безпосередньо на підприємстві, щоб на власні очі побачити чим живуть наші транспортники, як розвиваються, що планують.
Присутній на Дні депутата заступник міського голови Олександр Мосін щиро подякував усім депутатам, які взяли активну участь в обговоренні проблем пасажирських перевезень у Кропивницькому за конструктивну роботу у сесійній залі.
Олександр Мосін повідомив також, що саме сьогодні, 26 квітня, виповнюється рівно рік, як в обласному центрі було створене комунальне підприємство «Електротранс». Заступник міського голови побажав колективу і директору підприємства не збавляти набраних темпів, розвиватися в ногу з часом і зробити пасажирські перевезення для мешканців міста якісними і зручними.
За рік вдалося зробити чимало, - нагадав Олександр Мосін. – Придбані двадцять нових тролейбусів вже підтвердили свою ефективність, а 20 нових великомісних автобусів створять реальну конкуренцію на ринку перевезень приватним підприємствам. Ще вчора ми не могли розірвати угоду з одним перевізником, який грубо порушував графік перевезень у вечірній час, бо в короткий термін знайти заміну йому на маршруті ми б не змогли і постраждали у першу чергу люди. З виходом на маршрути нових автобусів ситуація кардинальним чином зміниться.
За інформацією заступника міського голови, доки триває тендерна процедура закупівлі автобусів через електронну систему ProZorro, а вона пройшла той рубіж, коли можна було надати зауваження до умов тендеру і учасники торгів можуть реєструватися, підприємство надало всі необхідні документи і отримало ліцензію на автобусні перевезення та організувало навчання майбутніх водіїв.
Такі факти викликали пожвавлення у депутатського корпусу і генерування нових пропозицій щодо покращення роботи громадського транспорту у Кропивницькому.
Депутати Віталій Пінчук, Валерій Шутка, Анна Ніжнікова, Валентина Яремчук запропонували максимально використати технічні можливості комунального підприємства і широко залучити до співпраці власників транспортних засобів на умовах вигідніших, ніж ті, що їм пропонують приватні перевізники. У такому випадку тариф 3,50 гривні стане цілком реальним для обласного центру.
Андрій Табалов запросив усіх депутатів з такою ж активністю прийти у міську раду 29 квітня і стати учасниками громадських обговорень вимог, озвучених частиною депутатського корпусу, де питання роботи пасажирського транспорту є одним із найважливіших.