«Інклюзивна освіта: PRO.ГОЛОВНЕ» : синергія партнерства у Кропивницькому
Інклюзивна освіта - це цілісна система, де всі діти, незалежно від власних особливостей чи потреб, мають можливість виховуватися разом в одному колективі, отримувати підтримку і допомогу педагогів, розвиватися і навчатися в рівних для всіх умовах.
Як зробити так, щоб ефективна та постійна співпраця адміністрацій закладів освіти, педагогів, батьків та фахівців інклюзивно-ресурсних центрів стала дієвим механізмом, який забезпечить якісну інклюзивну освіту для дітей обговорювали у Кропивницькому.
До відвертої і відкритої розмови, ініційованої управлінням освіти Кропивницької міської ради, активно долучилися батьки учнів, директори закладів загальної освіти та інклюзивно – ресурсних центрів, асистенти вчителів освітніх закладів міста під час зустрічі «Інклюзивна освіта:PRO.ГОЛОВНЕ», яка відбулася в рамках проєкту «Синергія партнерства».
Це вже друга зустріч: перша відбулася наприкінці минулого навчального року. Тоді враження батьків, їхні погляди та пропозиції стали важливими для освітян, які прагнуть створити створити у Кропивницькому таке освітнє середовище, де кожна дитина відчуватиме себе комфортно.
Важливим етапом стало створення команд супроводу, які сприяють адміністраціям та педагогічним колективам освітніх закладів організовувати та надавати дітям спеціальні корекційні послуги відповідно до різних освітніх потреб, забезпечувати позитивний та комфортний клімат у шкільному середовищі, адаптувати навчальні програми за індивідуальним планом розвитку дитини.
Як саме вони створюються та яким чином діють учасники зустрічі дізналися від заступника директора з навчально – виховної роботи комунального закладу ліцей «Арт-плюс» Вікторії Теличенко.
Важливо, що команди супроводу працюють в освітніх закладах для кожної дитини. Щоб відслідкувати ефективність їхньої роботи та забезпечити зворотній зв’язок під час зустрічі батьки взяли участь в спеціальному опитуванні, яке дозволить оцінити ефективність діяльності команди супроводу саме для своєї дитини.
Враховуючи, що сьогодні у суспільстві і в системі освіти в цілому гостро стоїть проблема побудови активної практики соціалізації дітей з особливими освітніми проблемами за допомогою інтеграції їх в соціокультурне середовище, особливо актуальними є цінності соціального прийняття. Про включення таких дітей в освітній простір спеціальних закладів освіти де переважно діти з порушення інтелектуального, сенсорного та фізичного розвитку розповіла директорка Кропивницької спеціальної школи №1 Наталія Станкевич.
Досвідом роботи Навчально-реабілітаційного центру - одного із освітніх закладів освіти міста, який функціонує з метою реалізації прав на освіту дітей з особливими освітніми потребами, а також дітей зі складними вадами розвитку та спрямовує свою роботу на відновлення здоров’я і корекцію порушень, на здобуття освіти відповідного рівня та всебічний гармонійний розвиток кожного вихованця поділилася його директорка Валентина Фундова.
Однією із форм забезпечення та надання якісної освіти для дітей з особливими освітніми потребами є утворення окремих спеціальних класів у закладах загальної середньої освіти з урахуванням індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів кожної дитини. Такі класи, наприклад, створені на базі комунального закладу - ліцею «Нова українська школа». Як працюють та як формуються такі класи проінформувала виконуюча обов’язків директорки освітнього закладу Тетяна Заремба.
Управління освіти постійно і наполегливо працює над удосконаленням надання освітніх послуг у Кропивницькому. Свідченням цьому буде відкриття вже із 01 листопада у закладах освіти обласного центру, де створені логопедичні пункти, інформаційної платформи «Дистанційні міні-консультації для батьків "5 хвилин з логопедом"».
Учасникам зустрічі роздали спеціально підготовлені буклети з покликанням на розмову, прізвищем педагога та інформацією коли можна приєднатися до консультацій, під час яких можна поспілкуватися, задати питання фахівцю і отримати відповіді на питання, що турбують батьків і дітей.
Особливості Інформаційну платформи презентувала вчителька – логопед ліцею «Науковий» Яна Копань.
Відповіді, надані в анкетах батьками на початку зустрічі освітяни оперативно опрацювали і їх проаналізувала начальниця управління освіти міської ради Лариса Костенко.
- Дякуємо за Ваші відповіді. Усі коментарі та побажання обов’язково будуть враховані в подальшій роботі, - наголосила Лариса Костенко. - Важливо, що ваші діти прийшли в освітні заклади, відкриті для навчання всіх дітей, незалежно від фізичних, інтелектуальних, соціальних, емоційних, мовних чи інших особливостей. Тому, одним із пріоритетів міської влади є створення сучасного багатофункціонального, гнучкого, безбар’єрного освітнього простору, який забезпечить надання якісного інклюзивного навчання кожній дитині. Тільки ефективна та постійна співпраця адміністрації закладу освіти, педагогів, батьків та ІРЦ – це і є той механізм, який забезпечить якісну освіту для наших дітей.