«Громадський бюджет» у Кропивницькому удосконалюється: категорією 2020 року стануть туристичні проєкти
Сьогодні, 18 лютого, відбулось друге у 2020 році засідання координаційної ради з питань громадського бюджету під головуванням секретаря міської ради Андрія Табалова. Головним питанням порядку денного стало внесення змін до Положення про громадський бюджет.
- Конкурс «Громадський бюджет» постійно удосконалюється, - зауважив у вступному слові Андрій Табалов. - Ми виявляємо слабкі сторони процесу і врегульовуємо їх за допомогою впровадження обмеження для проєктів, спрощення проєктної заявки для авторів, розширення можливості проголосувати, а також внесення змін до Положення. Все це регулює процедуру проведення конкурсу.
У свою чергу заступник міського голови Андрій Паливода поінформував, що на минулому засідання координаційної ради було вирішено доручити департаменту з питань економічного розвитку, торгівлі та інвестицій провести аналіз всіх проєктів, поданих у рамках бюджету участі за попередні роки.
- В рамках конкурсу «Громадський бюджет» кропивничани подали 307 проєктів, з яких 31% стосуються встановлення дитячих чи спортивних майданчиків, 24% проєкти, які стосувалися енергозбереження (заміна вікон), 12% туристичні проєкти, решту складають проєкти, що стосуються освіти, охорони здоров’я, благоустрою, соціальні та інші теми, - зазначив Андрій Паливода. - Також було проведено аналіз проєктів-переможців конкурсу, які реалізовувалися за кошти громадського бюджету, за результатами якого встановлено, що більшість проєктів щороку складає встановлення чи облаштування дитячих або спортивних майданчиків.
Також Андрій Паливода зауважив, що аналіз проєктів показав цікавість кропивничан до туристичного розвитку міста і вони подають на участь у конкурсі відповідні пропозиції. Проте з локальними проєктами, як, наприклад, дитячі та спортивні майданчики, туристичні конкурувати не можуть, бо не мають такої підтримки мешканців мікрорайонів.
- Ми як міська влада маємо задати вектор, акцентувати увагу громади на цікавих туристичних проєктах, щоб приваблювати у Кропивницький якомога більше гостей з інших міст, - зауважив Андрій Табалов. - Громада нашого міста різнопланова: є і спортивні, і мистецькі об’єднання, тому і в проєктах бюджету участі має бути баланс.
Заслухавши усі пропозиції, члени координаційної ради прийняли рішення додати до існуючих номінацій так звану “категорію року”, тематика якої може змінюватись із року в рік. Також визначили, що цьогоріч в цій категорії будуть представлені туристичні проєкти. На їх реалізацію із загального фонду бюджету участі буде виділено 15% коштів.
У той же час, під час засідання координаційної ради постало питання необхідності брендувати проєкти Громадського бюджету, аби унеможливити присвоєння міських ініціатив якоюсь конкретною особою, як це вже було з муралом “Козак Мамай” та спортивним майданчиком по вулиці Попова. Тому члени координаційної ради підтримали пропозицію розміщувати бренд Громадського бюджету у друкованій рекламі проєктів.