Житлово-експлуатаційні компанії Кропивницького розпочали свою публічну звітну сесію
Житлово-експлуатаційні компанії Кропивницького, що здійснювали управління житловим фондом, розпочинають свою звітну кампанію за результатами діяльності у 2020 році.
- Ми ініціювали публічну звітність усіх житлово-експлуатаційних компаній міста і таку звітну сесію сьогодні розпочинає ЖЕО №1, далі – усі підприємства комунальної сфери по черзі, - відзначив міський голова Андрій Райкович. – Сьогодні статус управляючих житловим фондом компаній є значно вищим, як і вищим стає рівень відповідальності за надані послуги, покладений на ЖЕО договірними зобов’язаннями. Зважаючи на той факт, що мешканці багатоповерхівок часто висловлюють критичні зауваження на адресу управляючих компаній, такі звіти мають відбуватися не рідше одного разу на квартал.
За інформацією директора КП «ЖЕО №1» Світлани Ковальової, у 2020 році підприємство надавало свої послуги 233 будинкам, загальна площа житлового фонду яких складає 463 тис.кв.м. Кількість багатоповерхівок, що перебувають у зоні відповідальності ЖЕО №1 з року в рік зменшується. Частина будинків створюють ОСББ, частина – знімаються з балансу, оскільки єдиними послугами для них залишилося виведене з тарифу вивезення побутового сміття Станом на 01 січня 2021 року ЖЕО № 1 обслуговує 228 будинків, площею житлового фонду 441 тис.кв.м.
- Великою проблемою для підприємства є значна заборгованість населення за отримані послуги, - відзначила Світлана Ковальова. – Ми проводимо активну роботу з боржниками: попереджуємо їх та здійснюємо стягнення заборгованості шляхом звернення до суду. Так за 2020 рік було направлено 7000 попереджень про сплату заборгованості та подано до суду 59 позовних заяв. Загальна заборгованість споживачів на кінець .2020 року становить 6, 71 мільйона гривень. Крім того, заборгованість співвласників будинків, які передані в управління ОСББ, перед ЖЕО № 1 виросла до 506,8 тис.грн.
Значну частину у структурі послуг, що надають спеціалісти ЖЕО №1, займає утримання в належному стані прибудинкової території. Це - підмітання, прибирання листя в осінній період, скошування трави тощо. Загальна площа прибудинкових територій складає 256 тис.кв.м. Покіс трави виконано на площі 77 тис.кв.м.
- Щодо послуги “Прибирання снігу”, - пояснила Світлана Ковальова, - то витрати на її надання, як і послуги “Прибирання прибудинкової території”, враховано усереднено, на цілий рік. Якщо провести аналіз, то в 2020 році при 6-ти денному робочому тижні, у двірників є 303 робочих дні на рік, з них прибирання прибудинкової території здійснюється впродовж 277 робочих днів, а прибирання снігу - 25 робочих днів, тобто якщо снігу немає, двірник здійснює інші види робіт: підмітання, винесення сміття, збір опалого листя тощо.
В зоні відповідальності ЖЕО №1 перебувають 26 багатоквартирних будинків, обладнаних 73 ліфтами. Обслуговування ліфтів у житлових будинках здійснює КП “ПВК Геркон” на підставі договору. За звітний період план обслуговування ліфтів перевиконано, він складає 122,8% на 1,368 мільйона гривень. Перевиконання виникло через необхідність виконання невідкладних робіт по ремонту ліфтів: ремонт тягових двигунів, заміна підвісних кабелів, та технічних оглядів електрообладнання ліфтів, які були не передбачені основним договором та відповідно до розрахунку тарифу не входять.
За рахунок поступової модернізації енергоефективності будинків, поступової заміни ламп розжарювання на енергозберігаючі, встановлення автоматичних вимикачів загального освітлення.вдалося зекономити споживання електроенергії. При запланованих витратах у сумі 1,377 мільйона гривень, електроенергії спожили на 1,241 мільйона гривень: економія склала близько 130 тисяч гривень.
Димові та вентиляційні канали обслуговувалися у 233 житлових будинках. Цими роботами опікується КП “Блискавка” на підставі договору.
Технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання у 233 будинках обійшлося в 113,5 тисяч гривень, але виконано 58,6% робіт від запланованого. ВАТ “Кіровоградгаз” розпочав виконання таких робіт з жовтня 2020 року.
А обслуговування внутрішньобудинкових мереж здійснюють 20 слюсарів-сантехніків і троє електромонтерів. Ці роботи обійшлися в 2,656 мільйона гривень.
За звітний період на ремонт покрівель було використано 734 тисячі гривень. Відремонтовано 4221 м.кв. дахів на 57 будинках.
Замінено 90 кв.м. розбитого скла в 72 житлових будинках на загальну суму 20,5 тисяч гривень. Це 53,6% від плану. Показник зменшено у зв’язку із заміною вікон на металопластикові.
Пофарбовано 887 погонних метрів газопроводу у 24 житлових будинках. Сюди спрямували 56,7 тисяч гривень.
Відремонтовано 38 під’їздів в 29 житлових будинках. На роботи, в яких задіяно троє малярів та двоє штукатурів використано 540,5 тисяч гривень і це складає поки 45,6% від запланованого.
Проведено заміну 890 погонних метрів мереж централізованого теплопостачання, 1495 погонних метрів мереж холодного водопостачання, 494 погонних метра каналізаційних мереж, відремонтовано 52 електрощитових. Видатки на такі роботи склали
2,509 мільйона гривень, що забезпечило 52,6% виконання плану.
Дератизація в підвальних приміщеннях будинків, які виконує КОКМВППД “Раттус” на підставі договору обійшлася в 143,8 тисяч гривень. Незважаючи на недоплату споживачів, послуга виконана в повному обсязі.
У 2020 році зібрано та вивезено з прибудинкових територій 127 тон опалого листя та гілля. Вартість автопослуг та послуг сміттєзвалища склала 270,0 тисяч гривень. Ця послуга не входить до кошторису витрат на послугу з управління будинку та відповідно в послузі прибирання прибудинкової території не передбачена.
Крім того, відремонтовано 61 козирків входів в 20 будинках на суму 732,8 тис.грн., 18 входів до підвалів у 12 багатоквартирних будинках на суму 557,1 тис.грн., замінено вікна на металопластикові в 68 під’їздах 20 житлових будинків на суму 534,8 тис.грн., замінено вхідні двері в шести під’їздах та одному вході до підвалу на суму 98 тис.грн.
На виконання доручення міського голови пофарбовано 53 дитячих майданчики, а у зв’язку із поширенням коронавірусу проведено дезінфекційні заходи в 233 житлових будинках.
Загалом, фактичні витрати підприємства у 2020 році склали 26, 359 мільйона гривень.
За результатами звіту, заступник міського голови Олександр Вергун звернув увагу керівництва ЖЕО, що багато послуг виконано на рівні 50% від запланованого.
- Такі показники демонструють нам напрямки докладання зусиль у поточному році, - відзначив посадовець. – Тож на 2021 рік ми плануємо їх суттєво покращити
Андрій Райкович, у свою чергу, запевнив керівництво головного управління ЖКГ і дирекції управляючих компаній, що помилок попередньої каденції у сфері управління житловим фондом він не допустить.
- Рівень надання комунальних послуг – це найкращий маркер оцінки роботи міської влади, - наголосив очільник міста. – Власними силами керівництво ЖЕО не забезпечить належної якості обслуговування, на яку розраховують споживачі. Тут потрібна командна робота. Необхідно залучати усі можливі джерела фінансування тепло модернізації будинків, готувати якісні, обґрунтовані проекти, які виграють фінансування як з державного бюджету, так і з міжнародних фондів. Технологічний рівень житлових будинків має відповідати ХХІ століттю – тоді мешканці сприйматимуть виставлені рахунки і обраховані тарифи, як обґрунтовану плату жити з високим рівнем комфорту.