Закон України «Про дошкільну освіту» : у Кропивницькому від діалогу до практики
Про забезпечення розвитку дошкільної освіти України в контексті імплементації нової редакції Закону України «Про дошкільну освіту» говорили керівники кропивницьких дошкільних навчальних закладів під час круглого столу сьогодні, 28 жовтня.
Участь у заході, що відбувся у Кропивницькому ДНЗ №72, взяли начальниця управління освіти Кропивницької міської ради Лариса Костенко, депутати міської ради, експерт з питань освіти Асоціації міст України, кандидат педагогічних наук Михайло Гончар, представники підкомітету з питань раннього розвитку та дошкільної освіти Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій.
Організували круглий стіл Комітет Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України», управління освіти Кропивницької міської ради.
Предметом обговорення учасників круглого столу став стан, проблеми, завдання щодо імплементації Закону України «Про дошкільну освіту», який набуде чинності з 01 січня 2025 року. Саме тому організатори заходу в режимі діалогу вирішили обговорити закон і підзаконні акти, за якими вони вже невдовзі працюватимуть.
Не випадково круглий стіл відбувся у дитячому садочку. Саме тут учасників серйозного обговорення привітали вихованці закладу, а вони усвідомили головний принцип нового Закону України «Про дошкільну освіту» - дитиноцентризм.
Лариса Костенко презентувала систему дошкільних навчальних закладів Кропивницького, розповіла, що робить міська влада для розвитку дитячих садочків, про безпекову ситуацію, створення сучасного освітнього простору в мережі ДНЗ.
Учасники круглого столу обмінялися думками та настановами на найближчий рік про розвиток сфери дошкільної освіти на визначених Законом цінностях та засадах. Вони представили досвід громад, які вже втілили певні положення нового Закону шляхом ухвалення рішень органів місцевого самоврядування.
Зокрема: нові підходи в оплаті праці, електронне зарахування дітей до ЗДО; формування мережі ЗДО та інших СОД з урахуванням обліку дітей раннього та дошкільного віку та запитів батьків; організацію педагогічної підтримки батьків, діти яких поки не отримали місця у ЗДО; облаштування укриття; роботу мобільних дитячих садків; реалізацію принципу «кошти йдуть за вихованцем»; запровадження академічної автономії тощо.
Досвідом організації освітнього процесу поділилися також керівники кількох кропивницьких дошкільних навчальних закладів.