Вигідно і з комфортом
Великі автобуси почнуть працювати в Кропивницькому вже у вересні
Після появи на міських маршрутах двадцяти нових тролейбусів кропивничанам сподобалося їздити у великомісткому громадському транспорті, тож вони нетерпляче очікують на появу ще й двадцяти великомістких комунальних автобусів.
Із запитанням, коли ж у місті з’явиться автобусна альтернатива тісним маршруткам, «Вечірня газета» звернулася до начальника міського управління розвитку транспорту і зв’язку Олександра Вергуна.
– Тридцятого березня тендерний комітет КП «Електротранс» оголосив закупівлю двадцяти нових автобусів 2017 року випуску великої місткості. У квітні міська рада Кропивницького виділила на це 70 мільйонів гривень, – зазначив посадовець. – Взяти участь у конкурсі зголосилися три підприємства – «Торговий дім «ЛІТАН», «УкрЄвроМаз» і «Науково-технічне підприємство СТГ Інженерінг». Перші два торгують автобусами марки МАЗ, третє – марки ЛАЗ. Однак за рішенням тендерного комітету КП «Електротранс» останнє з названих підприємств не було допущене до аукціону через певні порушення. Електронні торги в системі ProZorro мали відбутися десятого травня, однак ТОВ «Науково-технічне підприємство СТГ Інженерінг» подало скаргу до Антимонопольного комітету України з приводу недопущення його до аукціону. Тепер потрібен час, щоб АМКУ визначився, чи братиме до уваги цю скаргу. Якщо братиме, то на її розгляд також піде певний час.
– І лише після вирішення того, хто ж візьме участь в аукціоні, можна буде очікувати на проведення торгів і визначення їх переможця?
– Так, але й це ще не все, бо на автобусні маршрути, де заплановано пустити великомісткі автобуси, згідно із законодавством, потрібно буде провести конкурси, а це – не менше ніж півтора місяця. До того ж, щоби взяти участь у цих конкурсах, нові автобуси повинні вже будуть мати номерні знаки й ліцензійні картки. Тож підписання угоди з переможцем торгів можна очікувати десь у червні, а після цього обумовлювати з ним конкретні терміни поставок.
Найімовірніше, що нові великомісткі автобуси з’являться на маршрутах Кропивницького першого вересня, це відповідає термінам, вказаним у програмі розвитку міського пасажирського транспорту на 2017 рік.
– Які мікрорайони обслуговуватимуть ці автобуси?
– Ті, звідки надходять найбільше скарг на переповненість мікроавтобусів у ранковий й вечірній час пік, віддалені мікрорайони. Це – селище Нове, Стара Балашівка, Нова Балашівка, правобережна Лелеківка, Арнаутове, район телевежі, Новоолексіївка і Кущівка. Спеціалісти нашого управління нині виїздять на ці маршрути й визначають, де потрібно провести ямковий ремонт, поновити розмітку, поставити певний знак, аби підготуватися до появи там великомістких автобусів.
– Для обслуговування цих маршрутів тролейбусний парк має набрати чимало нових працівників…
– Підбором персоналу вже займається начальник нового, оновленого підрозділу комунального підприємства – служби експлуатації. Це людина, яка чимало часу відпрацювала у сфері пасажирських перевезень, тому знає, як налагодити роботу. Потрібні будуть нових сорок водіїв (по два на автобус), стільки ж кондукторів, слюсарі-ремонтники, диспетчер, медик, інші фахівці, загалом – близько ста осіб. Уже складено список шоферів, які бажають працевлаштуватися. Це переважно професіонали зі стажем роботи на великомістких автобусах, багатьох з них неодноразово відзначали за сумлінну працю. Порушників правил перевезення пасажирів серед кермувальників великомістких автобусів не буде, бо таких дуже добре знаю і я, і начальник служби експлуатації.
– З появою нових двадцяти великих автобусів КП «Електротранс» матиме удвічі більше як машин, так і працівників, аніж зараз. Чи готове до цього підприємство?
– Збільшення кількості транспорту і персоналу – це ще не всі зміни, які незабаром там відбудуться. Окрім цього, заплановано налагодити цілодобову роботу цього транспортного підприємства. Тролейбуси й автобуси заїжджатимуть до нього о 24:00, наступні дві години в гаражі механіки і слюсарі перевірятимуть їхній технічний стан і за потреби лагодитимуть їх, інші спеціалісти проводитимуть санітарне очищення салонів, здаватимуть виручку. А о 4:00 вже розпочинатиметься підготовка до початку роботу – медичний огляд водіїв, технічний огляд транспорту тощо.
Приміщень для електро- і автотранспорту й персоналу в тролейбусному парку вистачає, бо його створювали для великого колективу, який у кінці 1980-х років обслуговував близько 75 тролейбусів. Потрібно лише вдосконалити мийку для транспорту, щоб після її реконструкції вона була повністю автоматизована, над цим зараз працюємо.
Підготовка до роботи вже в новому статусі, не лише тролейбусного, а й автобусного перевізника – найбільшого в місті й соціально відповідального, у КП «Електротранс» триває. І невдовзі всі кропивничани переконаються, що вигідним, зручним і комфортним може бути не лише комунальний електротранспорт, а й великомісткий автобусний.
Джерело: http://www.vechirka.com.ua