В освіті Кропивницького успішно впроваджують гендерні підходи
Під головуванням депутатки міської ради Катерини Шамардіної відбулось чергове засідання міжвідомчої робочої групи з питань сім'ї, демографічного розвитку, гендерної рівності сьогодні, 04 жовтня.
Члени робочої групи розглянули питання про шляхи впровадження гендерних підходів в освіті Кропивницького. Про напрацювання у цій сфері розповіла начальниця управління освіти міської ради Лариса Костенко. За її словами, педагогічні працівники систематично проходять підвищення кваліфікації з питань гендеру. Так, до прикладу, навіть влітку у період відпусток, педагоги самі вчилися і проходили тренінг з гендерної рівності, ініційований управлінням у співпраці із Центральноукраїнським державним університетом імені Володимира Винниченка.
- Навчання і підготовка спеціалістів це перший етап, який варто виділити на шляху впровадження гендерних підходів в освіті Кропивницького. Другим можна вважати — дотримання гендерних принципів при підготовці документації, проєктів рішень зокрема, з розподілом учнів на кількість хлопчиків та дівчаток у навчальних закладах. А якщо говорити про позашкілля, то там більше займається дівчаток, тому наразі стоїть завдання переформатування цього напряму, щоб залучати більше і хлопчиків, - зазначає посадовиця.
Як зазначила далі Лариса Костенко, галузева програма на 2024 рік також буде розроблена уже із врахуванням гендерних критеріїв оцінки.
Далі Лариса Костенко говорила про успішні практики в освіті Кропивницького без гендерного поділу. Це зокрема проєкт “Захисники Кропивницького” та робота Міжшкільного ресурсного центру, де хлопці та дівчата на рівних займаються робототехнікою, столярною справою, шиють та куховарять. Досвід впровадження МРЦ, Лариса Костенко називає унікальним для всієї України і за рівнем оснащення цих центрів, і за підходами у його роботі. Є ідеї і щодо розвитку проєкту “Захисники Кропивницького”, які поки що на широкий загал не виносять.
Члени робочої групи високо оцінили і саму ідею створення міжшкільних ресурсних центрів, і ті результати їх роботи, що вже є, по відгуках від самих учнів та їх батьків.
Окрім цього Лариса Костенко виділила відкриття кар'єрного центру, де кар'єрні радники працюють із учнями починаючи з сьомого класу, розробляють індивідуальну освітню траєкторію для них — це є допрофільне навчання , і орієнтація на подальшу профільну освіту та вибір свого майбутнього.
Надану інформацію начальницею управління освіти члени робочої групи взяли до відома. Вони також розглянули напрацьовані пропозиції змін з гендерними аспектами, що мають бути враховані при розробці галузевих програм. Напрацьовані пропозиції підтримали і депутати, але поки що у форматі депутатського запиту. Робота триває.