У новому опалювальному сезоні кропивничани платитимуть за тепло за старими тарифами
Підвищення тарифів на тепло для кропивничан з початком нового опалювального сезону не буде. У цьому запевнив директор комунального підприємства “Теплоенергетик” Олександр Чельник.
Жителів міста збентежила інформація, оприлюднена на офіційному сайті комунального підприємства “Теплоенергетик”, про намір зміни тарифу на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання. Про що йдеться в документі і для чого він потрібен, пояснив керівник підприємства.
- Торік Президент України, уряд і всі міські голови підписали Меморандум, у якому зобов’язалися не підвищувати тарифи на теплову енергію протягом опалювального сезону 2021-2022 років. У рамках цього документу держава відшкодувала теплопостачальним підприємствам різницю в тарифах за період з 2016 по 2021 рік. Таку компенсацію отримав і “Теплоенергетик”, - говорить Олександр Чельник. - З початком російської агресії набув чинності інший урядовий документ, яким заборонено підвищувати тарифи на комунальні послуги на період воєнного стану. В той же час Уряд розуміє, що сьогодні значне підвищення ціни на всі складники тарифу, зростання вартості енергоносіїв і матеріалів призводять до величезного збільшення витрат комунальних підприємств.
Усвідомлюючи, що комунальні підприємства нестимуть суттєві збитки і при цьому утворюватиметься велика різниця між чинними тарифами і реальною вартістю виробленого тепла, урядовці готують відповідний законопроект, який передбачатиме відшкодування державою цієї різниці в тарифах, пояснює керівник “Теплоенергетика”. Але поки цей законопроект розглянуть народні обранці, підприємство повинне обрахувати реальні економічно обгрунтовані тарифи на власні послуги.
- Щоб мати юридичні і законні підстави для відшкодування різниці в тарифах, потрібно подати на розгляд виконавчого комітету міської ради розрахунки економічно обгрунтованого тарифу, який покаже фактичну вартість послуги. Виконком затвердить новий тариф, але другим рішенням зобов’яже КП “Теплоенергетик” залишити для споживачів чинний, тобто попередній, тариф. Це робиться для того, щоб потім держава могла відшкодувати підприємству різницю в тарифах, - пояснив Олександр Чельник.