У Кропивницькому виконком відправив на доопрацювання проекти рішень щодо підвищення тарифів на проїзд у громадському транспорті
Питання погодження вартості разового проїзду одного пасажира на міських автобусних маршрутах у Кропивницькому стало центральним у порядку денному засідання виконавчого комітету мiської ради сьогодні, 14 лютого.
Керівники транспортних підприємств, що здійснюють перевезення пасажирів в обласному центрі звернулися до міської влади з проханням збільшити розмір тарифів на проїзд у громадському транспорті і надали для цього свої розрахунки.
Відповідно до власних обгрунтувань нових тарифів зростанням розміру мінімальної заробітної плати, паливно-мастильних матеріалів та запасних частин, підприємства ПП «УкрАвтоIнвест» (маршрути № 5-а, 8, 11, 103, 126), ПП «ОЛIКС» (№ 1-ц, № 3, 15, 21, 27, 44, 108), КТ «Автолегiон – Варванської Ю.В.» (№ 4, 20, 55, 111, 116, 116-а, 134), ПП «Паритет Сервiс» (№ 14, 77, 104, 112, 113), ПП «Автобаз – Кiровоград» (№ 18, 115, 117, 118) пропонують погодити їм тариф у розмiрi 5,00 гривень.
ФОП Баркар С.М. (№ 274 в режимі маршрутного таксі до с. Нового) - у розмiрi 6,00 гривень.
ФОП Кобченко В.В. (маршрут № 6) - 5 гривень,
ФОП Кобченко В.В ( маршрут №17), ТОВ «Кіровоград-Євро-Транс» (№130), ФОП Шаповалова А. О. (№126) – 4,5 гривень.
ПП «СЕРВІСКОМ» (№274 у звичайному режимі руху) – 4.00 гривні.
Нові тарифи від перевізників викликали чимало зауважень щодо достовірності розрахнуків і можливого підвищення якості перевезень, пов’язаного зі зростанням вартості проїзду. Сумнівів додали і покладені в основу розрахунків показники пасажиропотоку. Економісти транспортних підприємств обраховують тариф виходячи із перевезення всередньому 13 пасажирів на годину, а громадські активісти за власними спостереженнями наводять інші дані: 35 пасажирів у години “пік” і 25 - впродовж дня.
Додаткові вимоги пред’являтиме міська влада і до якості перевезень, дотримання графіку руху, культури обслуговування тощо. Міський голова Андрій Райкович звернув увагу, що у 2017 році добігає кінця термін дії угод на право здійснення пасажирських перевезень у Кропивницькому.
- Міська влада послідовна у своїх діях, а тому нові договори ми будемо укладати виключно з тими підприємствами, які встановлять на транспортних засобах ефективні системи контролю – GPS трекери, - наголосив очільник міста. Поки що такими пристроями облаштовані лише маршрутки підприємства “УкрАвтоІнвест” і планують їх встановлювати на автобусах ПП “Олікс”.
Начальник управління розвитку транспорту та зв’язку міської ради Олександр Вергун висловив пропозицію розглядати не фіксований, а граничний тариф, оскільки це дозволить перевізникам маневрувати вартістю проїзду, зменшуючи її при напливі пасажирів і збільшуючи, наприклад, у вечірні години.
Натомість, керівник ПП “Олікс” Дмитро Вінницький переконував членів виконкому у необхідності термінового прийняття рішення щодо збільшення вартості проїзду, адже до кінця поточного місяця підприємства мають сплатити податки і виплатити підвищені заробітні плати, а тариф 3,5 гривні такої можливості не дає. За інформацією Дмитра Вінницького, розрахунки нових тарифів є реальними, більше того,
розрахована вартість проїзду є ще вищою, ніж подана на розгляд виконкому і частину видатків підприємства погодилися взяти на себе.
Враховуючи складність питання, Андрій Райкович поставив на голосування пропозицію відтермінувати розгляд тарифів до четверга. А додатковий час порадив використати усім сторонам для детальнішого обгрунтування усіх розрахунків. Члени виконкому підтримали таке рішення. Наступне засідання виконкому призначене на четвер, 16 лютого.