У Кропивницькій міській раді триває робота над бюджетом міської територіальної громади на 2022 рік
У вівторок, 27 жовтня, секретар міської ради Олег Колюка провів засідання робочої групи з підготовки проєкту бюджету Кропивницької міської територіальної громади на 2022 рік. Участь у роботі групи взяли заступники міського голови Михайло Бєжан, Олександр Вергун, Сергій Колодяжний, керуюча справами виконавчого комітету Світлана Балакірєва, керівники виконавчих органів та депутати міської ради.
Члени робочої групи обговорили низку важливих доручень виконавчим органам на виконання бюджетоутворюючих завдань та розглянули текст звернення до центральних органів влади України щодо необхідності змін певних норм чинного законодавства.
Зокрема, йшлося про податок на азартні ігри, який розподіляється порівну між місцевим та державним бюджетом. Колізія для Кропивницького в тому, що в місті зареєстровано один зал з ігровими автоматами, належить він до мережі, яка діє іще у двох обласних центрах, звідси не зрозуміло як розподілятиметься частина податку для місцевих бюджетів. Виступає робоча група і за збільшення податку по адміністративних штрафах за порушення правил дорожнього руху, зафіксованих відеокамерами. Наразі, це мито становить 10% і його збільшення його ініціюватимуть до 50%.
Розглянули члени робочої групи і прогнозовані надходження від плати за землю, які у наступному році мають збільшитися до понад 165 млн. грн., та від розміщення тимчасових споруд — до 300 тис. грн. Але ці показники іще коригуватимуться, особливо що стосується тимчасових споруд, адже в прогноз закладено лише плата від тих, для яких дія паспортів прив'язки закінчується у наступному році, але не враховано споруди, по яких термін дії цих паспортів завершився у попередні роки. Збільшення надходжень по платі за землю на наступний рік очікується за рахунок впровадження її нової нормативної грошової оцінки.
Проблемним виявилося питання щодо і прогнозу, і реальних показників надходжень до бюджету від надання адміністративних послуг, які з кожним роком зменшуються. Як пояснює директор департаменту Олександр Нікітенко, ЦНАП “Прозорий офіс” надає 350 адміністративних послуг і лише 29 із них платні. Але члени робочої групи рекомендували до наступного засідання підготувати у розрізі платних послуг динаміку змін за останні роки.
У контексті порушеної проблеми Олег Колюка підкреслив: - “Центр надання адміністративних послуг “Прозорий офіс” був створений не заради прибутку — це соціальний напрям роботи”.
Йшлося також про виплати з державного бюджету місцевим, зокрема про реверсну дотацію — підхід щодо її формування єдиний для всієї України, а її сума визначається Законом України Про Державний бюджет та про субвенцію на придбання житла пільговим категоріям громадян — тут потреба міста становить 33 млн. грн.
На завершення засідання начальниця фінансового управління Любов Бочкова інформувала про граничні обсяги видатків на наступний рік.