Транспортний компроміс у Кропивницькому: підвищення тарифу в обмін на жорсткий контроль графіків руху і створення конкурентного середовища
Підвищення тарифу на проїзд на одну гривню в громадському транспорті Кропивницького в обмін на запровадження жорсткого контролю за графіками руху транспортних засобів і створення конкурентного середовища у вигляді комунального парку автобусів – таким виявився складний компроміс, до якого прийшли члени виконкому, перевізники і представники громадськості, щоб розв’зати складне питання забезпечення сталої роботи пасажирського транспорту в обласному центрі
Увесь вчорашній день і сьогодні до обіду спеціалісти управління розвитку транспорту та зв’язку разом із керівниками транспортних підприємств та членами Громадської ради використовували наданий виконкомом додатковий час для детального аналізу розрахунків складових тарифу. В результаті сьогодні, 16 лютого, на позачергове засідання виконкому були внесені доопрацьовані проекти рішень, якими пропонувалися зменшені на одну гривню граничні розміри тарифів, у порівнянні із початковим варіантом: для автобусів у звичайному режимі руху до 4 гривень, а для транспорту у режимі маршрутного таксі – до 4,50 гривень.
При цьому заступник голови Громадської ради Людмила Шубіна була категоричною. Оскільки найбільше нарікань викликала така важлива складова вартості проїщду, як кількість перевезених пасажирів, Громадська рада вже з наступного тижня ініціює проведення моніторингу пасажиропотоків по всіх міських маршрутах.
Ще однією умовою, яка була підтримана членами виконкому, стало підписання додаткових угод з підприємствами – перевізниками щодо створення умов об’єктивного контролю за дотриманням графіків руху. До кінця 2017 року всі траспортні засоби мають бути обладнані GPS-трекерами і підключені до центральної міської диспетчерської системи.
Але і додаткове опрацювання проектів рішень не зняло сьогодні всіх претензій до перевізників від членів виконкому, депутатів міської ради, членів громадських організацій щодо якості обґрунтувань підвищення ціни.
- Ми живемо в реальному світі, - відзначив під час засідання виконкому секретар міської ради Андрій Табалов. – Економічні чинники, які змінюються в нашій країні, впливають на роботу підприємств в усіх галузях, у тому числі і у сфері транспортних пасажирських перевезень. Ми маємо це враховувати, але при цьому пам’ятати, що практика регулювання цін і тарифів нам дісталася із нашого минулого – це радянські методи. Європейська практика - це створення конкурентного середовища і формування вартості послуг у результаті дії ринку.
Міський голова Кропивницького Андрій Райкович також визнав, що сьогодні існують реалні проблеми із забезпеченням якості перевезень.
- Маємо визнати, що владі сьогодні складно впливати на ситуацію на ринку пасажирських перевезень, оскільки в місті відсутній автобусний транспорт комунальної власності, який би і створював необхідну здорову конкуренцію - підкреслив Андрій Райкович. - Але ми послідовно і наполегливо працюємо над реалізацією власного плану. Ми повернули у власність міста тролейбусний парк, ми закупили нові тролейбуси, які обслуговують міські маршрути. Переконаний, що завдання забезпечити стабільну роботу громадського транспорту і належну якість перевезень у Кропивницькому, за що я, як міський голова, несу персональну відповідальність, ми виконаємо.
Після довгого обговорення, члени виконкому підтримали запропоноване рішення та погодили вартість проїзду у розмірі 4. 00 гривні для автобусів у звичайному режимі руху та 4,50 гривні – для маршрутних таксі.
Нові тарифи вступлять у дію не раніше наступного тижня, повідомив начальник управління розвитку транспорту та зв’язку Олександр Вергун. Потрібен час, щоб підготувати і укласти додаткові угоди з перевізниками щодо встановлення GPS-трекерів.
І все ж голосування за тарифи не було останнім на сьогоднішньому засіданні виконавчого комітету. Ефектним фіналом стало повідомлення Андрія Райковича про наміри міської влади закупити двадцять великих стомісних автобусів. Відповідний проект рішення буде розглядатися вже на найближчій сесії міської ради – 21 лютого. Комунальний великогабаритний транспорт зможе взяти на себе головний тягар перевезень у віддалені мікрорайони міста, де відсутнє тролейбусне сполучення. І головне, такий парк створить реальне і потужне конкурентне середовище на ринку пасажирських транспортних послуг у Кропивницькому і дозволить міській владі ефективно відстоювати інтереси громади.
Міський голова звернувся до членів виконкому з пропозицією підтримати такий інвестиційний проект. Результат голосування – одноголосно “так”!