Стартувала Всеукраїнська інформаційна кампанія "Знай свої права: страхування"
Це уже третя подібна просвітницька ініціатива від Національного банку України, спрямована на інформування українців про їхні права під час користування фінансовими послугами та можливості захистити себе у разі їх порушення.
Ключове завдання та мета кампанії “Знай свої права: страхування” – захист прав страхувальників та поліпшення знань споживачів про страхові послуги
Фахівці банківського сектору та страхового ринку нададуть необхідну допомогу і роз’яснять з таких питань:
- як обрати страхову компанію;
- на що звертати увагу під час укладення договору страхування;
- де шукати і як отримати вичерпну інформацію про страхові продукти;
- як діяти, коли трапився страховий випадок, щоб уникнути проблем зі страховими виплатами від страховика;
- що таке франшиза у страхуванні та чому варто звертати увагу на її наявність і розмір, зазначені в договорі;
- як діяти під час зіткнення з нав’язуванням договору страхування чи порушенням прав споживача.
Також Національний банк разом із партнерами розповість про зміни, які очікують споживачів страхових послуг у зв’язку з оновленням законодавства.
Одним із пріоритетів Національного банку як регулятора страхового ринку є оновлення застарілого законодавства, яке не відповідало потребам учасників ринку та запиту споживачів страхових послуг. 01 січня 2024 року введено в дію новий Закон України “Про страхування”, перехідний період адаптації норм якого закінчується 01 липня 2024 року. Водночас 17 червня 2024 року була ухвалена нова редакція Закону України “Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів”. Нове законодавство не лише підвищує стійкість страхового ринку, а й передбачає значний перелік вимог до страховиків щодо обов’язкового розкриття для споживачів вичерпних відомостей про умови договорів страхування.
Кампанія “Знай свої права: страхування” відбувається за підтримки міжнародного партнера – Проєкту USAID "Інвестиції для стійкості бізнесу".
Інформаційна кампанія триватиме до кінця вересня 2024 року у всіх регіонах України. Онлайн-майданчиком для її проведення стане освітній сайт Національного банку з фінансової грамотності “Гаразд”. Один із розділів сайту присвячений страхуванню та страховим послугам. Також на цій онлайн-платформі користувачі можуть перевірити свої знання, пройшовши тематичний тест про страхування.