Штучний інтелект- здібність, талант, геніальність: у Кропивницькому Науковому ліцеї відбувся щорічний STEM-проєкт
Сьогодні, 26 березня, у Кропивницькому Науковому ліцеї відбувся п’ятий щорічний загальноліцейний STEM-проєкт, який зібрав учнів, педагогів та методистів для інтерактивного вивчення сучасних технологій.
Як зазначила директорка ліцею Наталя Чередніченко, STEM-підхід до освіти повністю виправдовує себе, адже у дітей зростає пізнавальний інтерес та розширюються можливості для практичного застосування знань.
Головною метою проєкту є ознайомлення із природничим підходом до освіти, що дозволяє учням не лише засвоювати нові знання, а й застосовувати їх у реальному житті. Вже п’ять років поспіль ліцей активно використовує STEM-лабораторію, створивши навіть окремий STEM-профіль у 10 класі. У межах проєкту кожна кафедра ліцею працює над своєю темою, а наприкінці навчального року презентує результати.
- Цьогорічний проєкт стартував ще в жовтні та був присвячений темі «Штучний інтелект: здібність, талант, геніальність». Учні та вчителі досліджували можливості сучасних програмних засобів із функціями ШІ, проводили експерименти, тематичні дослідження, створювали фантастичні лабораторії, міні-квести та майстер-класи. Ми хотіли не лише дослідити можливості штучного інтелекту, а й порівняти його ефективність у вивченні різних тем. Це стало поштовхом для цікавих дискусій і практичних висновків, — зазначила Наталя Чередніченко.
Заключний день STEM-проєкту мав змішаний формат. Спочатку в актовій залі відбулася серія театралізованих презентацій. Діти разом із ШІ «варили» борщ — розбирали його історію та складові, демонструючи, як сучасні технології можуть допомагати у дослідженнях. Далі учасники представили проєкт з ресайклінгу, що завершився показом одягу, створеного з перероблених матеріалів.
Після цього учасники розділилися на секції, де в інтерактивній формі досліджували використання штучного інтелекту у вивченні різних предметів. Кожна з цих секцій працювала за власним маршрутом. Це дозволило педагогам провести своєрідну внутрішню атестацію, оцінити прогрес учнів і визначити вектори подальшого розвитку STEM-освіти в ліцеї.
- STEM-проєкт дає можливість кожному учневі та вчителю побачити, як отримані знання можна застосувати на практиці. Ми намагалися не просто розповісти про штучний інтелект, а зробити його частиною навчального процесу. І такий підхід підтвердив свою ефективність, — наголосила директорка ліцею Наталя Чередніченко.
Тож, щорічний STEM-проєкт став не лише освітнім, а й методичним заходом, що допомагає педагогам розвиватися, адаптувати навчальний процес до сучасних реалій і готувати учнів до майбутнього. Використання штучного інтелекту в освіті стає все популярнішим, і завдяки практичному підходу учасники проєкту отримали відповіді на багато запитань про його ефективність.