Сергій Горбовський: майданчики для літньої торгівлі у Кропивницькому стали привабливішими за зовнішнім виглядом
Розміщення сезонних об’єктів торгівлі на території Кропивницького здійснюється відповідно до Положення про порядок користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності під розміщення відкритих літніх майданчиків для здійснення підприємницької діяльності. Це відзначив начальник управління торгівлі та побутового обслуговування населення Сергій Горбовський.
За інформацією Сергія Горбовського, розміщення відкритих літніх майданчиків розпочалося в обласному центрі з 15 травня 2017 року: біля стаціонарних закладів ресторанного господарства було розміщено 49 майданчиків та ще 4 без прив’язки до них.
Із суб’єктами господарювання, які організували літню торгівлю, були укладені договори на розміщення та перебування відкритого майданчика на об’єкті благоустрою з використанням його елементів.
З усієї кількості, 32 майданчики були розташовані на земельних ділянках комунальної власності. У зв’язку з цим, відповідно до Положення, проводилася щомісячна сплата коштів до Фонду розвитку та благоустрою міста з розрахунку 15 грн за 1 кв. м площі з урахуванням щомісячного індексу інфляції. За 2017 рік було забезпечено надходження до міського бюджету коштів у сумі 127,4 тис.грн, при плановому завданні - 105,0 тис.грн.
Перевиконання надходжень відбулося за рахунок того, що суб’єкти господарювання продовжували розміщувати 8 майданчиків і в зимовий період, що передбачено Положенням, та сплачували кошти до Фонду розвитку та благоустрою міста. Додатково за зимовий період було перераховано 36,0 тисяч гривень.
На звернення суб’єктів господарювання, які виявили бажання розвивати такий бізнес у 2018 році виконавчий комітет міської ради Кропивницького своїм рішенням визначив ще 10 місць для розміщення літніх майданчиків, а саме біля:
кафе «Азія Сіті» по вул. Архітектора Паученка, 64/53 ФОП Конєвої В.А.;
кафе «Старе місто» по вул. Генерала Жадова, 23 к.1 ФОП Жудіна А.О.;
ресторану «Фамілія Гарден» по вул. Великій Перспективній, 34/32 ФОП Пахомської Т.В.;
кафе «Баклажан» по вул. В’ячеслава Чорновола, 14/2 ФОП Стрижака К.І.;
кафе по вул. В’ячеслава Чорновола, 20 ФОП Коваленко І.В.;
кафе «Шо-бар» по вул. Декабристів, 6/15 ФОП Сінькевича Ю.М.;
кафе «Ребро гриль енд бар» по вул. Добровольського, 13-а ФОП Дудіної І.І.;
кафе «Амшер» по вул. Космонавта Попова, 20 к.1 ФОП Горобця С.О.;
ресторану «Гранат» по вул. Тараса Карпи, 59 ФОП Мурадова Е.М.О.;
кафе «Талісман» по вул. Покровській, 4-а ФОП Рибальченка І.В., який прибрав біля кафе смітник площею 32 кв.м земельної ділянки комунальної власності, облаштував ВЛМ та буде сплачувати щомісячно за розміщення ВЛМ кошти до Фонду розвитку та благоустрою міста.
За рахунок розширення мережі на шість майданчиків, які розміщені на комунальних землях, очікуються збільшення надходжень до Фонду розвитку та благоустрою міста за літній сезон в сумі більше 26,0 тис.грн.
Всього за 5 місяців 2018 року до Фонду вже надійшло понад 70,0 тис. грн., що становить 62 відсотки до затверджених міським бюджетом річних надходжень.
- Звертаю увагу на те, що у 2017-2018 роках суб’єкти господарювання творчо підійшли до облаштування майданчиків, - підкреслив Сергій Горбовський. - Керівники закладів приділили більше уваги навколишньому благоустрою. Ви є свідками того, що відкриті літні майданчики стали привабливішими для відпочинку громадян, на них створено комфортніші умови. Хочу відзначити майданчики по вул. Дворцовій, біля ресторану «Пріма Віоліно», кафе «Мокко та «Скоріні», по вул. Архітектора Паученка, біля кафе «Вареники та пельмені», «Азія сіті», кафетерію «Дві кави», по вул. Генерала Жадова, 23 к.1, біля кафе «Старе місто.
Згідно з дорученням міського голови, при розміщенні літніх майданчиків суб’єкти господарювання забезпечують вільний доступ для осіб з інвалідністю.
Сергій Горбовський також звернув увагу, що у Кропивницькому для продажу квасу визначено 257 місць, для продажу морозива – 10 місць, для продажу овочів та бахчевих культур – 13 місць. На даний час картки обліку видано на 115 місць з продажу квасу, на 4 місця з продажу морозива та на 2 місця з реалізації овочів.
З метою стримування зростання цін на продовольчі товари, овочі та фрукти управління торгівлі та побутового обслуговування населення активізуало роботу з проведення ярмаркових заходів. За 2017 рік було організовано та проведено 26 міських ярмарків з продажу продовольчих та непродовольчих товарів, що у 2,6 рази більше від попереднього року. Спільно з депутатами міської ради організовано та проведено ярмарки з продажу овочів, фруктів, продовольчих товарів у мікрорайонах міста, а саме на Новомиколаївці, в сел. Гірничому, на Катранівці, Новоолексіївці, в сел. Новому та на Кущівці.
- Плануємо опрацювати з департаментом агропромислового розвитку облдержадміністрації питання щодо залучення фермерських господарств, розміщених поблизу міста Кропивницького, до участі в ярмаркових заходах, - повідомив Сергій Горбовський. - Це можуть бути фермерські господарства, які вирощують овочі та фрукти, виробляють крупи, олію, здійснюють розведення річкової риби.
Сезонний продаж овочів та фруктів також здійснюється на 15 з 20 ринків міста. Відповідно до схем розміщення торгових місць на ринках, для продажу овочів та фруктів відведено 824 торгових місця, що на 75 торгових місць більше, ніж у 2017 році.
За рахунок розгортання мережі сезонних об’єктів додатково створено 134 робочих місць (124 - квас, 4- морозиво, 6- атракціони).
У свою чергу. міський голова Андрій Райкович доручив управлінням торгівлі та побутового обслуговування населення департаменту з питань економічного розвитку, торгівлі та інвестицій, містобудування та архітектури, земельних відносин та охороні навколишнього природного середовища міської ради провести детальне обстеження відкритих літніх майданчиків щодо їх відповідності погодженому проекту у термін до 1 липня 2018 року.
Крім того, спеціалізована інспекція здійснюватиме постійний контроль за станом прилеглої до відкритих літніх майданчиків території щодо дотримання вимог Правил благоустрою міста.
- Важливо, щоб всі літні майданчики мали привабливий зовнішній вигляд, такий, як вони пропонували у розроблених проектах, адже це обличчя нашого міста, - наголосив Андрій Райкович. – А ще необхідно жорстко контролювати літні об’єкти торгівлі щодо дотримання правил реалізації алкогольних напоїв, особливо в місцях масового відпочинку мешканців міста.