Протягом 2023 року до Кропивницької міської ради надійшло 13 123 звернень громадян
Підсумки роботи зі зверненнями громадян у Кропивницькій міській територіальній громаді за 2023 рік стали одним із головних питань порядку денного апаратної наради у Кропивницькій міській раді сьогодні, 16 січня.
- До Кропивницької міської ради, у тому числі Новенського старостинського округу, протягом 2023 року надійшло 13123 звернення проти 10418 за аналогічний період 2022 року. За класифікацією звернень надійшло 69 пропозицій, 658 скарг, 12396 заяв, у тому числі 112 інформаційних запитів і 410 електронних звернень, - повідомила начальниця відділу по роботі зі зверненнями громадян міської ради Оксана Пономарьова. - За звітний період до міської ради через органи влади надійшло 3115, на 344 звернення менше ніж у 2022 році, а саме: з Кабінету Міністрів України - 1, через Кіровоградську обласну військову адміністрацію - 52, через інші органи державної влади — 22; через соціальний проект "Урядова гаряча лінія" - 1428 звернень. З Кіровоградського регіонального контактного центру надійшло 1612 звернень, на 862 звернення менше ніж торік.
За словами Оксани Пономарьової, важливу роль у посиленні довіри до влади відіграє особисте спілкування представників місцевих органів виконавчої влади з громадянами.
Відповідно Закону України "Про звернення громадян", розпорядженням міського голови від 31 грудня 2020 року №151 "Про організацію роботи виконавчих органів Міської ради міста Кропивницького зі зверненнями громадян" затверджений графік особистого прийому громадян керівництвом Кропивницької міської ради. Графік прийому громадян розміщений на інформаційних стендах та вебсторінці Кропивницької міської ради.
Так, торік на особистих прийомах у керівництва міста було 149 громадян, у тому числі на особистому прийомі - 78, на особистому виїзному прийомі - 71. Основні проблеми, з якими зверталися жителі міста, переважно стосувалися роботи житлово-комунального господарства, землевпорядкування, соціальних питань та інші.
- Особливу увагу потребували звернення невідкладного характеру, пов’язані насамперед із повномасштабним вторгненням рф на територію України і його наслідками та стосувалися: надання одноразової матеріальної допомоги постраждалим учасникам АТО, ООС, бойових дій у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України та членів їх сімей, сім’ям загиблих, військовополонених та зниклих безвісти учасників АТО, ООС, бойових дій у зв’язку з військовою агресією рф проти України та членів їх сімей – таких звернень було 2180; надання одноразової адресної грошової допомоги на стаціонарне та амбулаторне лікування та продукти, поховання близьких родичів та підтримку постраждалих внаслідок вибуху газу та подолання наслідків збройної агресії російської федерації - 858; забезпечення санаторно-курортним лікуванням учасників АТО/ООС, осіб з інвалідністю — 11; виплати на проживання внутрішньо переміщених осіб — 182; забезпечення гуманітарною допомогою внутрішньо переміщених осіб - 49; забезпечення внутрішньо переміщених осіб тимчасовим житлом — 14, - конкретизувала посадовиця.
Оперативно здійснювалося реагування також на звернення, спричинені проблемами у сфері житлово-комунального господарства щодо проведення ремонту мереж, надання комунальних послуг, прискорення підключення опалення у будинках житлового фонду, закладів освіти та ліквідації наслідків стабілізаційних відключень тепло-, водо- та електропостачання.
У 2022-2023 роках важливим питанням стало відкриття та робота Пунктів незламності. Працівники виконавчих органів міської ради першочергово реагують на звернення громадян стосовно проблемних питань, пов’язаних із облаштуванням, наявністю всіх необхідних послуг та з інших питань роботи Пунктів незламності.
Головне призначення «Пунктів незламності» – стати острівцем безпеки, стабільності, тепла та єдності в разі аварійного тривалого відключення електроенергії.
- За результатами роботи у 2023 році, позитивно вирішено 4781 питання. Серед порушених питань необхідно зазначити, перш за все, питання, які відносяться до сфери житлово-комунального господарства, звернення щодо надання матеріальної допомоги громадянам, які опинились в надзвичайних екстремальних ситуаціях, виплата матеріальної допомоги учасникам АТО, ООС, бойових дій у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України та членів їх сімей, сім’ям загиблих, військовополонених та зниклих безвісти, призначення та виплата соціальної допомоги, житлової політики та інші, - повідомила Оксана Пономарьова і додала: на контролі знаходяться 213 звернень як таких, що потребують додаткового часу для їх вирішення.
Торік у січні відновила роботу "Гаряча лінія міського голови", на яку звернулися 4293 особи. Збільшення кількості надходження звернень саме через "Гарячу лінію міського голови" свідчить про ефективність її діяльності, зручність та комфортні умови, економія часу для громадян. Протягом звітного періоду заявникам надано роз’яснення на 2255 питань.
Робота зі зверненнями громадян у Кропивницькій міській раді спрямована на забезпечення та гарантування закріплених Конституцією України прав громадян на звернення до органів місцевого самоврядування, враховуючи необхідність об’єктивного, всебічного і вчасного розгляду звернень громадян відповідно до вимог чинного законодавства України. Для забезпечення конституційного права громадян на звернення встановлено жорсткий контроль за остаточним вирішенням питань, які порушують кропивничани у своїх заявах, скаргах та пропозиціях.