Протягом 2019 року до міської ради Кропивницького надійшло 14985 звернень громадян
Питання стану роботи зі зверненнями громадян, які надійшли до виконавчого комітету міської ради Кропивницького протягом 2019 року стало головною темою апаратної наради міського голови Андрія Райковича з керівниками виконавчих органів міської ради сьогодні, 24 лютого.
Як повідомила начальник відділу по роботі зі зверненнями громадян міської ради Оксана Пономарьова, до міської ради протягом 2019 року надійшло 14985 звернень проти 16051 за аналогічний період 2018 року, тобто на 1066 звернень менше.
- За видами надходження звернення розподілилися на пропозиції та зауваження – їх 125, скарги – 351, заяви і клопотання – 14290 та інформаційні запити – 219, - відзначила Оксана Пономарьова. - Важливу роль у посилені довіри до влади відіграє також особисте спілкування представників місцевих органів виконавчої влади з громадянами. Прийоми громадян проводяться регулярно у встановлені і доведені до відома громадян дні та години.
У 2019 році міським головою, секретарем міської ради, заступниками міського, керуючим справами виконавчого комітету міської ради проведено 87 прийомів з особистих питань, на яких побувало 512 громадян та порушено 342 питання. У 2018 році році, за цей же період відбулося 65 прийомів, на які звернулися 411 громадян із 271 питанням.
За звітний період міською радою Кропивницького отримано з органів влади вищого рівня 266 звернень проти 299 за аналогічний період 2018 року, тобто на 33 звернення менше.
- За результатами роботи у 2019 році, позитивно вирішено 5350 звернень, - акцентувала увагу Оксана Пономарьова. - Серед порушених питань необхідно відзначити, перш за все, звернення щодо надання матеріальної допомоги громадянам, які опинились в надзвичайних екстремальних ситуаціях, виплата матеріальної допомоги учасникам АТО (ООС), членам сімей загиблих, військовополонених та зниклих безвісти, які брали участь в АТО (ООС) на сході України, малозабезпеченим громадянам, а також призначення та виплата соціальної допомоги, субсидії, питання, які відносяться до житлово-комунального господарства, та інші.
У той же час, по 9210 зверненнях надані роз”яснення працівниками виконавчих органів міської ради, оскільки мешканці звертаються з питань, що не вимагають вирішення, а потребують роз”яснення норм чинного законодавства України. Ще 146 звернень перебувають на контролі: вони потребують додаткового часу для їх вирішення. Ці питання належать до сфери житлово-комунального господарства, управління земельних відносин щодо виділення земельних ділянок. На 279 звернень підготовлено листи-відмови згідно з чинним законодавством.
Особлива увага приділяється повторним зверненням: так, за 2019 рік їх надійшло 97 Колективно частіше зверталися громадяни з питань благоустрою населених пунктів, ремонту ліфтів, встановлення обмежувачів щодо заборони проїзду великогабаритних автомобілів та інших.
Громадяни були змушені об'єднуватися для вирішення своїх життєво важливих проблем, що зачіпають інтереси не тільки окремих осіб, а й колективів, груп людей, для впливу на органи влади з метою вирішення порушених питань.
Від пільгових категорій отримано 3219 звернень, у 2018 році - 3424, що на 205 звернень менше.
Особлива увага приділяється вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, особи з інвалідністю, учасники бойових дій, учасники АТО (ООС), члени сімей загиблих, військовополонених та зниклих безвісти, які брали участь в АТО (ООС) на сході України, а також громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім”ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки, малозабезпечені громадяни. Такі звернення перебували на особистому контролі у міського голови.
У зверненнях які надійшли до Міської ради міста Кропивницького протягом 2019 року порушено близько 15099 різноманітних питань.
Найчастіше кропивничани зверталися з:
- діяльності комунального господарства - 4688 (ремонт доріг, житла, ліфтів, благоустрій прибудинкових територій, теплопостачання, видалення та формування дерев та інші);
- соціального захисту - 4676 (виплата матеріальної допомоги, призначення та виплата соціальної допомоги, субсидії та інші);
- житлової політики - 742 (виділення земельних ділянок їх приватизація, поліпшення житлових умов, приватизація та інші питання);
- транспорту і зв”язку - 826 (робота пасажирського транспорту, телефонізація квартир, будинків та інші).
Ще 4167 питань стосувалися сфер охорони здоров”я, освіти, сім’ї та молоді, культури, туризму, інформаційної політики, діяльності засобів масової інформації, порушень громадського порядку та інших питань.
Крім того, протягом 2019 року на адресу виконавчого комітету міської ради Кропивницького надійшло 50 петицій проти 46 у 2018 році, з них:
- 9 петицій (зібрано 450 і більше підписів) проти 10 у 2018 році;
- 41 петиція (не набрали необхідної кількості підписів та розглянуті, як електронне звернення) проти 36 у 2018 році.
Тематика електронних петицій, які були зареєстровані та підтримані:
- збереження футбольного клубу "Зірка" від зникнення;
- передача в постійне користування земельних ділянок ОСББ в м.Кропивницькому;
- відкриття у Кропивницькому Аквапарку;
- поділ класів на підгрупи при вивченні української мови;
- виділення коштів з міського бюджету на функціонування груп подовженого дня;
- безкоштовний проїзд у громадському транспорті в період навчання школярам до 14 років;
- фінансування з міського бюджету притулку Громадської організації "Щасливий пес";
- перехід населення на автономне опалення на місцевому рівні;
- створення муніципального майданчика для сортування відходів.
Усі електронні петиції (підтримані та не підтримані), які надходять до міської ради уважно та ретельно вивчаються та опрацьовуються виконавчими органами міської ради.
У Кропивницькому щодня працює сервісний центр муніципальних послуг “Гаряча лінія міського голови Андрія Райковича”, до якого надійшло протягом 2019 року 2065 усних звернень через відділ по роботі зі зверненнями громадян. Найбільш поширеними питаннями є відновлення дорожнього покриття (прибудинкова територія), ремонт покрівель будинків, забезпечення теплопостачанням, забезпечення телетюнером Т2, відлов безпритульних тварин, видалення та формування крон дерев та інші.
Працівниками відділу по роботі зі зверненнями громадян постійно проводяться перевірки з питань організації роботи зі зверненнями громадян управлінь, відділів міської ради, підприємств, установ та організацій, де надається консультативна та практично-методична допомога. Протягом року на апаратних нарадах міського голови неодноразово порушувалися питання виконавчої дисципліни, особливо акцентувалася увага на вчасному виконанні звернень громадян управлінням земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища.
Для забезпечення конституційного права громадян на звернення встановлено жорсткий контроль за остаточним вирішенням питань, які порушують мешканці міста у своїх заявах, скаргах та пропозиціях.