Плата за проїзд маршрутними таксі у Кропивницькому не змінилася, але перевізники вийшли із зони економічної рентабельності
Сьогодні, 12 червня, виконавчий комітет міської ради Кропивницького розглядав питання вартості проїзду у маршрутних таксі, ініційоване міськими перевізниками.
Відповідно до запропонованого проекту рішення, для транспортних підприємств ПП “ОЛІКС”, ПП “УкрАвтоІнвест”, ПП “Паритет Сервіс”, КТ «Автолегіон-Варванської Ю.В.», ПП “Автобаз Кіровоград”, ФОП Кобченко В.В. та ФОП Баркар С.М. пропонувалася гранична вартість разового проїзду одного пасажира у розмірі 5 гривень. А для ТОВ «Кіровоград-Євро-Транс», що працює у звичайному режимі руху і обслуговує маршрут №130 – 4,50 гривні.
- Собівартість перевезень у Кропивницькому за розрахунками перевізників зросла на 20%, порівняно із минулим роком, - відзначив начальник управління розвитку транспорту та зв’язку Олександр Вергун. – Головними чинниками, що впливають на тарифи залишаються підвищення заробітної плати, збільшення цін на паливо-мастильні матеріали, запасні частини і необхідність сплачувати вищі страхові платежі. Запропонована вартість проїзду 5 гривень є компромісним варіантом при невисокому рівні рентабельності.
За інформацією начальника управління, усі перевізники Кропивницького виконали умову щодо обладнання транспортних засобів приборами GPS навігації і підключення їх до систем диспетчеризації руху. Сьогодні за рухом маршруток семи транспортних підприємств можна спостерігати в режимі он-лайн, але поки що перевізники використовують різні інтернет-ресурси і це незручно для пасажирів.
З проханням підтримати проект рішення до членів виконкому звернувся і голова асоціації перевізників, директор ПП «Олікс» Дмитро Вінницький.
- Сьогодні перевізники у надзвичайно скрутній ситуації, - наголосив Дмитро Вінницький. - Більшість з них мають великі борги перед постачальниками палива. Розрахунки економісти підприємств робили ще станом на грудень 2017 року і подальше зволікання з підвищенням тарифу призведе важких наслідків, адже транспортники давно вийшли із зони економічної рентабельності своєї діяльності.
У свою чергу, члени виконкому Олександр Дануца і Олександр Сосонський критично висловилися щодо роботи приватного пасажирського транспорту в обласному центрі. Зокрема увага перевізників зверталася на невиконання взятих на себе зобов’язань, повільне підключення до єдиної диспетчерської системи, порушення інтервалів руху та поганий технічний і санітарний стан транспортних засобів.
Міський голова Андрій Райкович акцентував увагу членів виконкому на тому, що міська влада з одного боку вела серйозну роботу з перевізниками щодо дотримань ними взятих на себе договірних обов’язків, а з іншого – доклала максимум зусиль, щоб зруйнувати монополію приватних перевезень у Кропивницькому. У той же час, на думку очільника міста, економічне обґрунтування проекту рішення свідчить про необхідність підвищення тарифів на проїзд – це сьогоднішні реалії і міська влада має створити належні конкурентні умови для роботи всього пасажирського транспорту в місті в межах економічної рентабельності.
І все ж члени виконкому не підтримали запропонований проект рішення – «за» виявилося лише 9 голосів.