Мистецтвознавчий лекторій музею Осмьоркіна
У Кропивницькому в художньо-меморіальному музеї Олександра Осмьоркіна вже багато років активно діє мистецтвознавчий лекторій, орієнтований на різноманітні категорії відвідувачів від дитсадівської малечі до тих, хто професійно цікавиться образотворчістю.
Тож недаремно, напередодні проведення літнього пленеру-практикуму до музею завітали студенти інституту «Університет сучасних знань» за спеціальністю «дизайн» на чолі зі своїм викладачем відмінником освіти України Іриною Зантарією. І причин тому декілька: по-перше, ознайомитися з унікальною виставкою графічних творів сучасних українських художників в рамках всеукраїнського культурно-мистецького проекту «Мальовнича Україна», експозиція якої презентує саме пленерні доробки і знаних, і молодих митців, а по-друге, щоб дізнатися про історію архітектурної забудови історичного центру нашого міста, одним з творців якого був талановитий зодчий Яків Паученко, і таким чином вірно обрати найпривабливіші споруди для їх відтворення під час виконання творчого завдання.
Студенти з захопленням прослухали і екскурсію по художній виставці, і тематичну лекцію, яку фахово провів провідний науковий співробітник музею заслужений художник України Андрій Надєждін, до речі, випускник Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури України за спеціальністю «історія і теорія образотворчого мистецтва», який розпочав свою розповідь зі слів: «В архітектурному сенсі нашому місту поталанило чи не найбільше з урбаністичних середовищ степової України. Переживши морок колоніальних претензій, ідеологічних та військових окупацій, відвертого терору і геноциду, воно зберегло особливості власної архітектурної мови, витворивши ауру імпозантного еклектизму, сповнену єдності та протиріч сучасних мистецьких досягнень і архаїки. Маскарони, атланти та каріатиди, леви, птахо-звірі грифони та інші, викарбувані в камені жителі фасадів і вікон будівель міста, щоденно супроводжують наш побут і щоночі стережуть наш сон. Сформовані генієм архітекторів, витворені вмілою рукою скульпторів та майстрів-каменярів, вони є німими свідками наших діянь, перевтілень, творчих пошуків майбутнього, на яке сподіваємося. Вони ознаки нашої цивілізації, відображення історичного шляху і в той же час співучасники нашої фантазії, спокусники ідей неусвідомленого розвитку мерехтливого, таємничого суспільного задуму. Принадливо заманюючи нас фантастичними формами, орнаментами та стильовими символами своїх часових територій, вони змушують нас зупинятися і шукати відповіді на складні запитання минулого, виявляючи образи суспільної та культурної самоідентифікації. Кожна зміна соціальних формацій народжує свої уподобання, віддзеркаленням яких є архітектура, а її провідником до наших сердець і душ - архітектурна декоративна пластика».
Дизайнери-початківці, збагачені знаннями, а головне закохані в своє рідне місто, ще довго задавали питання і щодо історичної забудови міста, і стильових архітектурних особливостей, і звичайно художніх прийомів під час написання пленерних робіт. Сподіваємося, тепер творчу роботу вони виконають на відмінно і можливо ще й влаштують оригінальну виставку, присвячену ювілею міста.