Міський бюджет Кропивницької громади 2022: розглянуті додаткові фінансові потреби окремих галузей
Сьогодні, 03 листопада, секретар міської ради Олег Колюка провів уже четверте засідання робочої групи з підготовки проєкту бюджету Кропивницької міської територіальної громади на 2022 рік.
Участь у роботі групи взяли заступники міського голови Михайло Бєжан, Олександр Вергун, Сергій Колодяжний, керуюча справами виконавчого комітету Світлана Балакірєва, керівники виконавчих органів та депутати міської ради.
Члени робочої групи розглянули два питання: додатковий бюджетний фінансовий ресурс для галузей освіти, охорони здоров'я, житлово-комунального господарства, соціального захисту населення та уточнені пропозиції до дохідної частини міського бюджету на наступний рік.
Граничний обсяг бюджету разом із сумами додаткового фінансового ресурсу по зазначених галузях коментувала начальниця фінансового управління міської ради Любов Бочкова. Відповідну інформацію надали і керівники профільних виконавчих органів: Оксана Макарук, начальниця управління охорони здоров'я; Лариса Костенко, начальниця управління освіти; Юлія Вовк, директорка департаменту соціальної політики; Віктор Кухаренко, начальник головного управління житлово-комунального господарства.
Так, для галузі охорони здоров'я додатковий фінансовий ресурс на програмні заходи становить 14,5 млн. грн. Це заходи, що передбачають пільгове обслуговування учасників АТО/ООС, заходи з пільгової стоматологічної допомоги, в тому числі і надання її цілодобово, фінансову допомогу на безкоштовні профогляди освітян тощо.
По освітній галузі додаткова фінансова потреба з міського бюджету становить 376 млн. грн., з яких 100 млн.грн. лише на заклади профтехосвіти. Ні для кого не секрет, що фінансування ПТНЗ лягло на плечі міста - це прописано в українському законодавстві, однак міська влада має право звертатися до обласної щодо співфінансування — і в міській раді цією можливістю нехтувати не будуть. Адже із загальної кількості студентів ПТНЗ, менше половини — кропивничани, решта — жителі районів і селищ області. Як підкреслив Олег Колюка, відповідні звернення управлінням освіти Кропивницької міської ради уже підготовлені і направлені до обласної ради, тримає це питання на особистому контролі і міський голова Андрій Райкович.
Додаткова потреба на заходи соціальної сфери становить 12,5 млн. грн. У цьому контексті члени робочої групи найбільш активно обговорювали питання фінансування майбутнього шелтеру для жертв домашнього насильства. Як наголошує Світлана Балакірєва, фінансування подібних закладів потрібно систематично переглядати у розрізі їхньої роботи залежно від наповнюваності.
Озвучені цифри стосовно додаткової фінансової потреби для житлово-комунального господарства міста становлять 240 млн.грн.
Що стосується уточнених пропозицій щодо дохідної частини бюджету на наступний рік, то начальник управління земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища Роман Лунгол зазначив, що розрахунки очолюваного ним управління по платі за землю збільшилися на 7,6 млн.грн., а саме зі 165,3 млн.грн. до 172,4 млн. грн.
Чимало нарікань звучало на адресу департаменту надання адміністративних послуг під час минулого засідання робочої групи через зменшення обсягів надходжень до бюджету. Результати попереднього аналізу, що пояснюють суттєве зменшення відрахувань представив директор департаменту Олександр Нікітенко. Він пояснив, що починаючи з 2018 року простежується зменшення надходжень від управління державної міграційної служби у Кіровоградській області: у 2019 році на 2 млн. грн., у 2020 році на 4 млн. грн. За словами Олександра Нікітенка, це можна пояснити тим, що попит на отримання закордонних паспортів зменшується.
У цьому контексті Олег Колюка підкреслив:
- Роботу ЦНАПу треба оцінювати не за сумою надходжень до бюджету, а за кількістю послуг, які там надаються і за кількістю людей, які їх отримують в комфортних і прозорих умовах.