Міська рада дала старт створенню у Кропивницькому спроможної мережі закладів охорони здоров’я
Кропивницька міська рада дала старт реорганізації двох закладів охорони здоров’я обласного центру. Відповідно до рішення, прийнятого на сесійному засіданні у четвер, 28 вересня, юридична особа Комунальне некомерційне підприємство «Міський пологовий будинок з функціями перинатального центру ІІ рівня» припиняє своє існування шляхом приєднання до Комунального некомерційного підприємства «Міська лікарня швидкої медичної допомоги». ЛШМД стає правонаступником майна, всіх прав та обов'язків пологового будинку.
Міська рада також затвердила склад комісії з реорганізації міського пологового будинку під головуванням виконуючого обов'язки генерального директора закладу Володимира Кошевого.
Необхідність і нагальність прийняття такого рішення були зрозумілими: чітке обгрунтування надала депутатам начальниця управління охорони здоров'я міської ради Оксана Макарук.
- Доцільність об'єднання закладів викликана як поточними локальними, так і головним чином загальнонаціональними політико-правовими чинниками, спрямованими на удосконалення надання медичної допомоги в Україні шляхом впровадження госпітальних округів і формування в їхніх межах спроможних мереж закладів охорони здоров'я, - відзначила Оксана Макарук.
Не включення Міністерством охорони здоров'я закладів охорони до спроможної мережі несе ризики припинення їхнього фінансування з державного бюджету і перекладення обов'язків з їх утримання на бюджет громади. В такому разі у міському бюджеті необхідно буде віднайти для цього сотні мільйонів гривень.
- Робоча група з питань формування спроможної мережі та проєктів планів розвитку госпітальних округів МОЗ надала Кропивницькій міській лікарні швидкої медичної допомоги статус спірного закладу у зв'язку із частковою відповідністю критеріям кластерного закладу. Щоб позбавитися статусу «спірний», лікарня має розширити перелік медичних послуг, які вона надає населенню, - пояснила Оксана Макарук. – У свою чергу, міський пологовий будинок з функціями перинатального центру взагалі не увійшов до спроможною мережі, оскільки він є монопрофільованим. Тож цілком логічним в такому випадку шляхом вирішення проблеми є об'єднання цих закладів, що дозволить доповнити перелік послуг ЛШМД акушерськими та гінекологічними.
Невідкладність прийняття рішення обумовлена тривалим, близько двох місяців, терміном реорганізації, тож відкладення розгляду питання може викликати труднощі із оформленням заявок на фінансування закладу у 2024 році.
Доцільність об’єднання двох медзакладів підтвердили і депутати – медики Костянтин Яриніч та Олександр Артюх.
У той же час пожвавлення дискусії з питання реорганізації закладів охорони здоров’я у сесійній залі викликало паралельне обговорення обставин звільнення колишнього очільника ЛШМД Руслана Іванова, ініційованого Громадською радою при виконавчому комітеті міської ради та окремими депутатами. Власну позицію щодо свого звільнення мав можливість озвучити і сам Руслан Іванов. Під час виступів вони акцентували увагу на тому, що звільнений директор є Заслуженим лікарем України і за час його керівництва закладом на нього не накладалися стягнення, він фахівець з великим досвідом роботи.
У той же час Оксана Макарук наголосила на тому, що процедура звільнення була проведена з дотриманням усіх вимог чинного законодавства України, у відповідності до власноруч написаної заяви про звільнення із закінченням строку дії трудового договору.
Внесений депутатами запит із проектом рішення щодо скасування наказу про звільнення Руслана Іванова та поновлення його на роботу не знайшов підтримки у депутатського корпусу.
Міська рада 24-ма голосами підтримала запропонований управлінням охорони здоров’я проєкт рішення і таким чином відкрила шлях формуванню оптимальної спроможної мережі закладів охорони здоров'я Кропивницького на засадах госпітального окружного планування, забезпеченню якісного і ефективного медичного обслуговування населення, раціонального використання комунального майна, кадрових, матеріальних і фінансових ресурсів.