Легалізація робочих місць у Кропивницькому збільшила надходження до міського бюджету на 800 тисяч гривень
У 2019 році спеціалісти відділу з питань праці міської ради Кропивницького здійснили 48 інспекційних перевірок та 442 відвідування роботодавців з метою інформування працівників про найефективні способи дотримання законодавства про працю. Про це повідомив заступник начальника відділу з питань праці Сергій Крейтор під час свого звіту за результатами виконання бюджетних програм у 2019 році.
Результатом діяльності відділу є легалізація 446 робочих місць, а, як наслідок, відбулося збільшення фонду заробітної плати суб’єктів господарської діяльності, з якого орієнтовне надходження ПДФО з фізичних осіб до бюджету склало 880,5тисяч гривень.
- За результатами виявлених в ході інспекційних відвідувань порушень, щодо 22 суб’єктів господарювання, прийнято рішення. За звітний бюджетний рік складено 27 постанов та накладено штрафних санкцій за недотримання законодавства про працю на суму 903,6 тисяч гривень, - відзначив Сергій Крейтор. - Зокрема: за допуск до роботи працівників без оформлення трудового договору складено 3 постанови на суму 473,7тис.грн., за порушення строків виплати заробітної плати винесено 4 постанови на загальну суму 292,1тис.грн., за інші порушення вимог трудового законодавства складено 18 постанов на суму 75,1тис.грн. і за недотримання мінімальних гарантій складено 2 постанови - 292,1тис.грн.
До органів державної виконавчої служби направлено на стягнення 8 постанов про накладання штрафних санкцій. Працівниками ДВС накладено арешт на рухоме та нерухоме майно на загальну суму 1 500 000 гривень. Описано торговий комплекс орієнтованою вартістю 450 000 гривень.
Відповідно до ст.214 Кримінально процесуального кодексу України до правоохоронних органів направлено матеріали інспекційних відвідувань по 2 суб’єктам господарювання, у діях яких вбачаються ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ст.172, 173 Кримінального кодексу України.
Відповідно до проведених у 2018-2019 роках інспекційних відвідувань, заплановано поповнення дохідної частини місцевого бюджету на суму 350 тис.грн., а фактично надійшло штрафних санкцій від суб`єктів підприємницької діяльності за звітний бюджетний рік на суму 240,2тис.грн.
З метою реалізації функцій і завдань покладених на відділ з питань праці місцевим бюджетом на 2019 рік передбачені видатки за двома бюджетними програмами:
«Керівництво і управління у сфері праці»
та «Інші заходи у сфері зв’язку, телекомунікації та інформатики».
За програмою «Керівництво і управління у сфері праці» затверджені кошторисні призначення на 2019 рік у сумі 1 811,1тис. грн., фактично профінансовано та використано за призначенням - 1 810 ,9тис.грн. Відхилення складає 0,2 тис.грн., через економію бюджетних асигнувань при придбанні товарів, робіт і послуг.
- Розглядаючи пріоритети у виконанні двоєдиної задачі відділу: стягнення штрафних санкцій за правопорушення і легалізацію трудових відносин, ми віддаємо перевагу переконанню роботодавців дотримання ними норм трудового законодавства, - наголосив заступник міського голови Андрій Паливода. – Це має значно більший економічний ефект для міського бюджету.