Лариса Костенко: диджиталізація освіти - фундаментальний крок до “Розумного міста”
У Кропивницькому, на базі навчально-виховного комплексу «Кіровоградський колегіум», відбувся масштабний форум вчителів закладів загальної середньої освіти: «Освіта - флагман проєкту «Кропивницький – розумне місто».
Форум зібрав заступників директорів навчальних закладів середньої освіти Кропивницького та вчителів, котрі використовують програму mozaBook та інтерактивний пристрій CamTouch у своїй роботі. Усі охочі мали змогу приєднатися до форуму онлайн. Захід такого формату можна прирівняти до своєрідного навчання з підвищення кваліфікації - адже в рамках форуму своїм передовим досвідом роботи в умовах дистанційного навчання ділилися між собою самі колеги-освітяни, а запрошені ІТ-спеціалісти Дмитро Галько, тренер ТОВ "Едпро Дистрибюшн", Diamond mozaLearn ICT Expert та Максим Задніпренко, менеджер з розвитку проєкту CamTouch практично допомагали вчителям в опануванні інформаційних технологій та ефективного їх використання.
Диджиталізацією у кропивницьких школах займаються не перший рік і цей процес набуває все більших обертів. Як наголосила начальник управління освіти міської ради Лариса Костенко, для міського голови Кропивницького Андрія Райковича в пріоритеті стратегія “Розумного міста”, і одна з провідних ролей при цьому відводиться інформатизації освітньої галузі.
- Я із задоволенням передаю вітання учасникам форуму від Андрія Райковича, в програмі роботи якого, як міського голови, чітко окреслено, що Кропивницький — це розумне місто. І “розумним” місто робимо ми, як освітяни, і наші учні.
Лариса Костенко акцентувала увагу учасників форуму на ключових здобутках в галузі освіти. Вона згадала про мобільний додаток “Освітній навігатор”, за допомогою якого кропивничани можуть зареєструвати дитину в дошкільний навчальний заклад, у перший клас, у різноманітні гуртки позашкільної освіти чи обрати профільні класи старшої школи. Створена в додатку і платформа для дистанційного навчання.
Новітні електронні системи впроваджуються не лише безпосередньо у навчальному процесі, а й стосуються функціонування закладів, зокрема енергозбереження. За словами Лариси Костенко, завдяки впровадженим енергоощадним системам, у школах і садочках Кропивницького економія для міського бюджету склала 15, 600 мільйонів гривень за рік. Користуючись нагодою посадовиця показала як працює платформа моніторингу енергосервісу у реальному часі.
І якщо для дітей навчальний рік закінчився, то для педагогів робочий процес триває навіть влітку. Так, для вчителів початкових класів, відзначила Лариса Костенко, вже розпочалося навчання в рамках проєкту “Подолання цифрової освітньої нерівності в Україні”, що передбачає обладнання шкіл сучасними електронними ресурсами. І в серпні будуть відібрані та модернізовані 10 кабінетів початкової освіти, 10 кабінетів математики, 10 кабінетів початкової освіти для інклюзивного навчання та 10 закладів дошкільної освіти Кропивницького.
Далі форум перейшов у формат панельних дискусій, де також виступили педагоги кропивницьких шкіл. Зокрема, директор НВК «Кіровоградський колегіум» Олена Максимова на прикладі вебсайту очолюваного нею закладу говорила про нові технології навчання і про те, як такий сайт стає центром шкільної комунікації. Тетяна Пузир, заступник директора НВО «Мрія», ділилася своїм досвідом використання спеціальних інтернет-платформ в управлінській діяльності, Станіслав Пустовойт, вчитель географії НВО «Вікторія-П», розповів про використання можливостей платформи mozabook на уроках географії а Сергій Савенко, вчитель НВО №16 - про інтерактивний сенсорний модуль як засіб підвищення зацікавленості і взаємодії при вивченні предмета «Захист України».