Концерт альтистів в музеї Осмьоркіна
Вже не вперше студенти та викладачі музичного училища Кропивницького влаштовують концерти в художньо-меморіальному музеї О.О.Осмьоркіна.
Слід відзначити, що творча співпраця двох мистецьких закладів є успішною, адже студенти музичного училища залишаються активними учасниками не лише музичних вечорів, де демонструють вміле володіння різноманітними музичними інструментами, а й щорічного наукового проекту «Мистецтвознавчі читання» до дня народження О.О.Осмьоркіна, виступаючи на них з доповідями та відеопрезентаціями культури рідного краю та видатних митців-земляків.
Та й самі концерти також є просвітницькими акціями, адже виступи юних музикантів завжди супроводжуються цікавими розповідями про композиторів, їх життя та історію написання безсмертних творів, які навіть через віки бентежать своїм мелодійним звучанням.
Ось і нещодавній концерт, який відбувся в меморіальному залі музею, є тому яскравим підтвердженням. А організував це музичне дійство відомий в нашому місті музикант та педагог Олександр Клімась. Як викладач музичного училища по класу альта, Олександр Федорович настільки вдало склав програму виступів своїх студентів, які виконували твори німецьких композиторів епохи бароко Г.-Ф.Телемана, Й.-Х.Баха, К.-Ф.Стаміца, а також другої пол. ХІХ – поч. ХХ ст. німецького диригента М.-К.Бруха та чеського віолончеліста-віртуоза Д.Поппера і сольно, і тріо з фортепіанним акомпанементом у виконанні концертмейстерів Тетяни Гараніної та Світлани Концедалової, що слухачі були буквально зачаровані оксамитовим звучанням цього струнно-смичкового інструменту скрипкового сімейства.
А ще окрасою заходу стала надзвичайно захоплива розповідь Олександра Клімася про історію створення альта, який італійською звучить – віола, про знаних майстрів, що виготовляли цей інструмент.. Зовні альт надзвичайно схожий на скрипку, але дещо більший за розміром, що й обумовлює співучіше, об’ємніше звучання, і, звичайно, про видатних композиторів ХУІІІ століття Георга Філіпа Телемана, Йоганна Хрістіана Баха, який був одинадцятим і наймолодшим сином геніального Йоганна Себастьяна Баха, та Карла Філіппа Стаміца, які писали концертні п’єси саме для альта. На теренах України альт, на відміну від традиційної скрипки, з’явився наприкінці ХІХ століття. Твори ж для альта в різних жанрах створювали відомі українські композитори минулого століття Федір Якименко, Борис Лятошинський та наші сучасники Мирослав Скорик та Євген Станкович.
Тож, всі, хто завітав в той вечір до музею, збагачуючи свої знання з історії музики, з величезною насолодою слухали виступи студентів-альтистів Вікторії Моісеєнко, Єлизавети Башевої та Дмитра Куковякіна, який в цьому році вже закінчує училище і планує далі продовжувати навчання в музичній академії, успішної реалізації чого ми йому щиро бажаємо. Вразив слухачів і дует Дмитра Куковякіна й скрипальки Марії Полячок, до речі, також учениці Олександра Клімася, але вже по класу скрипки в музичній школі №1 ім. Г.Г.Нейгауза, де Олександр Федорович багато років викладав. Вони виконали твір німецького композитора Макса Бруха, написаний для альта, кларнета і фортепіано, саме скрипка і виконувала роль кларнета. А завершив концерт виступ тріо альтистів, які виконали твір чеського композитора та віолончеліста Давида Поппера «Реквієм Адажіо» - музику, яка умиротворяє і водночас возвеличує.
Ще довго звучали гучні оплески слухачів та щирі слова подяки від колективу музею всім учасниками концерту за чарівні миті спілкування з класичним музичним мистецтвом. Високо оцінила виступи студентів, зазначивши складність концертної програми, колега Олександра Клімася - викладач музичного училища по класу скрипки Наталія Карабан, яка досить часто організовує в музеї концерти своїх талановитих студентів, багато з яких нині навчаються у вищих навчальних закладах, зокрема у Львівській національній музичній академії ім. М.В.Лисенка.
А завершальним акордом вечора стала традиційна фотосесія біля меморіального роялю та автографи на афіші концерту.
Чернова Віта, директор
художньо-меморіального
музею О.О.Осмьоркіна