Інспекція «Ї» : ініціатива звільнення території Кропивницького від російської реклами
Акція для тих, хто хоче зробити Кропивницький чистішим і вільним від російської мови, звільнити територію міста від російськомовної зовнішньої реклами та вивісок стартувала в обласному центрі.
Її ініціювала депутатка Кропивницької міської ради Катерина Колтунова.
- Мовою реклами в Україні є державна мова. Незважаючи на те, що відповідна норма чинна з 16 січня 2020 року, порушення у сфері реклами продовжують фіксуватися і сьогодні на території Кропивницького. Так, можна зустріти вивіски та рекламу з написами мовою агресора на фасадах деяких будівель, закладів харчування, магазинів, автомайстерень, салонів краси тощо, - наголосила Катерина Колтунова. - Дотримання вимог Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної” — не тільки національна ідентифікація та фактор єдності. Це передусім національна безпека та власний внесок у Перемогу над ідеологією, котра намагається знищити українську автентичність. В умовах інформаційної війни, яку веде російська федерація, важливим є не тільки недопущення поширення російських наративів на території України, а й об’єднання зусиль задля зміцнення позицій державної мови. Фактори, які сприяють “змосковщенню” українців, становлять загрозу державній безпеці та повинні вилучатися з території України.
Недотримання мовного Закону у зовнішній рекламі та різноманітних вивісках, переконана Катерина Колтунова, мають фіксуватися та виправлятися місцевою владою.
- Тільки за умови взаємодії з суб’єктами господарювання, що здійснюють діяльність у сферах реклами, надання послуг чи торгівлі, ситуацію щодо заміни на українську мову зовнішньої реклами та вивісок буде вирішено, - підкреслила депутатка. - Варто закликати підприємців подавати інформацію у зовнішній рекламі та на вивісках згідно вимог чинного мовного законодавства.
Умови участі в акції:
1. Сфотографуйте рекламний напис, що порушує ст.32 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» та ст.6 Закону України «Про рекламу».
2. За можливості, сфотографуйте "Куточок споживача"(це треба для представників виконавчого органу, щоб швидше встановити зв’язок із суб'єктом господарювання).
3. Заповніть Google-анкету: https://docs.google.com/.../1SR_LPsIlu9XjNmK.../edit
4. Перейдіть на Google-диск за наступним посиланням: https://drive.google.com/.../1HFmxJShHB79b83eM-sru...
5. Створіть папку, підписавши її Вашим ПІБ.
Завантажте фото об'єктів у папку.
Вкажіть у назві фото адреси знайдених об'єктів.
Перші три учасники, які зберуть найбільшу кількість виявлених об'єктів з російськомовними вивісками/рекламою отримають круті призи від культурної спільноти:
І місце - професійна екскурсія по місту, експрес-фотосесія в театрі ім. Кропивницького, книги у подарунок.
ІІ місце - професійна екскурсія по місту, два квитки в театр ім. Кропивницького, екскурсія у відділ рідкісної книги бібліотеки імені Д. Чижевського.
ІІІ місце - професійна екскурсія по місту, екскурсія в Музей Мистецтв, книги.
Результати будуть оголошені 16 травня в День української вишиванки!
Всі, хто долучаться, зможуть отримати стильні мотиваційні наліпки.
- Головною мотивацією для усіх нас має стати можливість зробити місто чистішим від мови агресора і проявити свою громадянську позицію! – закликає Катерина Колтунова. - А для підприємців це буде мотивацією впорядкувати зовнішню комунікацію з клієнтами і дотримуватись Закону.