Інклюзивна літня школа «Квітка-семицвітка» цьогоріч працювала із дотриманням всіх карантинних вимог
Вже вшосте кропивницькі діти з інвалідністю взяли участь у роботі інклюзивної літньої школи «Квітка-семицвітка», що проходила для дітей та їх батьків на Херсонщині у селищі Приморське на березі Чорного моря.
Інклюзивна літня школа «Квітка-семицвітка» - спільний проект управління молоді та спорту і управління освіти міської ради Кропивницького. Цьогоріч літня школа працювала із дотриманням усіх санітарних норм та протиепідемічних заходів. Організаторам вдалося на високому професійному рівні організувати корекційний процес та підтримати дітей, не зважаючи на всі труднощі, що довелося долати.
Це був важливий, хоч і складний етап нашої роботи, - розповідає директор інклюзивно-ресурсного центру Олена Дорошенко. - Цього року через карантинні заходи діти з інвалідністю були в особливо складних умовах, бо не мали можливості у повній мірі скористатися корекційними послугами.
Літня школа дала змогу оздоровити та надати корекційну допомогу 30 дітям з особливими освітніми потребами. Це був час відпочинку та плідної роботи. Батьки мали навчитися створювати якісне освітнє середовище для дітей в умовах дистанційного навчання. Весь період літньої школи був насичений заняттями та підготовкою до заходів, але, крім того, купанням у морі та іграми. Діти разом з батьками відкривали Олімпійські ігри та несли олімпійський вогонь, пробігли марафон, готували та показували театралізовані казки, ходили в похід зі смачною кашею, зустрічали та проводжали сонце, брали участь у квесті, показували свої мистецькі таланти та багато-багато іншого.
- Літнє оздоровлення у форматі табору "Квітка-семицвітка" для мене щороку є своєрідним екзаменом на самостійність, "дорослість", перевіркою зробленої роботи протягом навчального року, - згадує мама дитини з інвалідністю Аліна Степаненко. - Хочу зазначити, що для дітей з розладами аутистичного спектру (РАС) канікули не можуть бути суцільним відпочинком і байдикуванням. Канікули є іншою формою процесу навчання і корекції, більш гнучкою, ненав'язливою, так би мовити, природньою. Важливим фактором є те, що таке оздоровлення відбувається за підтримки державних органів місцевого самоврядування та спеціалістів інформаційно-ресурсного центру нашого міста. Така підтримка є суттєвою і ефективною, вона має вже свої добрі традиції і націлена на ефективні результати у майбутньому кожної дитини, яка потребує особливих умов для розвитку.
«Квітка-семицвітка» стала неперевершеною можливістю поєднати відпочинок і корекційну роботу під наглядом спеціалістів, спілкування з однолітками, спроби самостійності. А для батьків, які супроводжують дітей під час оздоровлення, це не лише можливість просто бути поруч, але й стати повноцінним учасником процесу, навчитися новим підходам у навчанні, обмінятися досвідом, відкрити багато важливих нюансів, які стосуються особливостей навчання і виховання дитини з особливостями розвитку. При цьому неабияке значення має підтримка і розуміння серед батьків-однодумців.
- Для моєї дитини з вадами слуху така форма оздоровлення і реабілітації після кохлеарної імплантації стала просто спасінням, - розповіла мама дитини з інвалідністю Вікторія Шлапак. - Найголовніший в реабілітації післяопераційний період співпав з карантином, і я залишилися сам на сам з новим випробуванням у житті. А тут ми перебували разом з дітьми різного віку, і це дозволило мені побачити, яких результатів можна досягти, до чого треба прагнути. На мою думку, такий формат поєднання оздоровлення і навчання є дуже дієвим і корисним.