Громадськість Кропивницького підтримала розробку плану сталої міської мобільності
У Кропивницькій міській раді відбулися громадські слухання, на порядок денний яких було винесено питання «Про необхідність розробки та подальшого впровадження плану сталої міської мобільності в місті Кропивницькому».
Питання складне і за своїм формулюванням, і за змістом, що й призвело до гострих дискусій. Тому в процесі обговорення на голосування було винесено іще одне питання. Але про все по черзі.
Модератором слухань виступила член ініціативної групи, яка їх ініціювала, голова оргкомітету, виконавчий директор громадської організації «Територія успіху» Інга Дуднік. На громадських слуханнях зареєструвалося 63 особи, однак право голосу мали 60 із них. Суть питання, винесеного на розгляд громади, намагався розкрити член ініціативної групи Олександр Плохов. Говорив він про транспортні маршрути, розроблені іще в 90-х роках минулого століття, які вже втратили свою актуальність; про приватних перевізників, до яких виникає чи не найбільше питань стосовно технічного стану маршруток, які навіть автобусами не можна назвати, як-то має бути в сфері громадських перевезень, про зависокі тарифи; про впровадження електронного квитка; про платні стоянки; про створення велосипедних доріжок; про розвантаження центральної частини міста від транспорту - це все підтеми величезного пласта проблем, що стосується в цілому громадського транспорту в місті і потребує ґрунтовної стратегії, яку власне, повинні розробляти спеціалісти. Більше того, є напрями що розглядаються на державному рівні, готуються відповідні законодавчі акти і місцева влада зобов’язана чекати прийняття цих законів, звернув увагу на таку важливу деталь присутніх очільник постійної комісії з питань житлово-комунального господарства та транспорту Кропивницької міської ради Василь Рубан.
А про роботу міської влади саме в сфері громадських перевезень інформував учасників слухань начальник управління транспорту та зв'язку Кропивницької міської ради Віктор Житник. Він наголосив, що за останні 5 років вдалося відродити транспортне комунальне підприємство, яке орендарями було доведено до такого стану, коли на все місто діяв єдиний тролейбусний маршрут, зараз же їх 15 (в тому числі і автобусні).
- Кропивничани добре пам’ятають той час, коли орендарями КП «Електротранс» тролейбусні маршрути скоротилися до одного єдиного 10 маршруту. За 5 останніх років міській владі вдалося відродити комунальне транспортне підприємство, яке наразі обслуговує 15 маршрутів, в тому числі і найпроблемніші. Залишився єдиний 6 тролейбусний маршрут – відновлення якого в найближчих планах, - підкреслив Віктор Житник.
Далі він розповів, що з 2016 року автопарк КП «Електротранс» поповнився 41 сучасним тролейбусом, 21 з яких з автономним ходом, також за кошти міського бюджету придбано 35 автобусів середньої та великої пасажиромісткості. І в планах на 2021 рік, за словами начальника управління транспорту та зв'язку, придбання іще 10 таких автобусів.
- Враховуючи карантинні обмеження, що зараз діють, в міської влади в пріоритеті – збільшення кількості транспортних засобів. В години пік наразі існує паритет між комунальним і приватним громадським транспортом. Як тільки карантин закінчиться, обсяги пасажирських перевезень комунальним транспортом збільшаться вдвічі, а той в три рази. Транспорту у нас достатньо, потрібні лише умови для його ефективного використання, - підкреслив посадовець насамкінець.
Ідею розробки плану сталої міської мобільності підтримав заступник міського голови Олександр Вергун: - “Всі ми бачимо, яка завантаженість громадського транспорту в нинішніх умовах, однак міська влада докладає максимум зусиль, щоб розв'язати це питання в межах власних повноважень. Такий стратегічний план розвитку в сфері громадського транспорту, безперечно, повинен бути в місті і всі ми разом маємо його розробити і затвердити”.
Обговорення тривало протягом двох годин, не обійшлося і без різких випадів на адресу міської влади та депутатського корпусу. Зрештою на голосування було винесено іще одне питання про необхідність створення спеціальної робочої групи з-поміж спеціалістів виконавчих органів міської ради, депутатського корпусу та громадськості, яке власне і працюватиме над стратегією розвитку громадських транспортних перевезень в місті.
Зрештою, за рішення про розробку плану сталої міської мобільності в Кропивницькому проголосувало 40 осіб, а за створення спеціальної робочої групи, яке власне, і займатиметься розробкою цього плану – 31 учасник слухань. Обидва рішення прийнято.