Досвід «Прозорого офісу» у «Започаткуванні бізнесу» - гідний наслідування
Це провідна теза від фахівців програми USAID "Конкурентоспроможна економіка України" і неодноразово звучала під час спільного онлайн тренінгу для інших міст України щодо впровадження найкращих практик за компонентом «Започаткування бізнесу».
Тренінг відбувся у конференц-залі «Прозорого офісу». Ознайомитися із досвідом Кропивницького центру надання адміністративних послуг у режимі відеоконференції виявили бажання представники 55 міст.
З вітальними словами до учасників онлайну тренінгу звернувся керівник програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України» Девід Андерсон.
Керуюча справами виконавчого комітету міської ради Світлана Балакірєва відзначила, що компонент «Започаткування бізнесу» є інструментом для оцінки бізнес-клімату.
- Ми є одним із лідерів у цій номінації серед українських громад. Нам приємно що роботу команди «Прозорого офісу», роботу міської влади, роботу державних реєстраторів гідно оцінили, - наголосила Світлана Балакірєва.
Під час онлайн тренінгу відбулося пряме включення і директор департаменту надання адміністративних послуг – координатор «Прозорого офісу» Олександр Нікітенко у режимі реального часу розповів про роботу фронт-офісів центру адмінпослуг, окремо зупинившись на сфері державної реєстрації бізнесу.
Начальник відділу державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Офісу Анна Шевченко розповіла, завдяки чому Центр адміністративних послуг «Прозорий офіс» серед кращих.
За її словами, 6 державних реєстраторів відділу надають 21 послугу. Основні алгоритми і принципи роботи державних реєстраторів були відпрацьовані ще тоді, коли ЦНАП базувався у приміщенні міської ради і в принципі після переїзду суттєво нічого не змінилося.
- Ще однією ключовою особливістю відділу реєстрації бізнесу є поєднання роботи в одному фронт і бек-офісу. Суб’єкт звернення реєструється в електронній черзі та чекає на виклик, час очікування становить до 3 хвилин і подає документи. Якщо підстави для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації відсутні, державний реєстратор приймає документи та у присутності майбутнього підприємця здійснює державну реєстрацію. Тобто, державна реєстрація бізнесу проводиться відразу після надходження документів або у найкоротший термін, - розповіла Анна Шевченко, додавши, що якщо послуга державної реєстрації є платною, то тут же у приміщенні проводиться оплата через посттермінал.
Зокрема, у 2020 році було вчинено 7 848 реєстраційних дій: 2 230 - у сфері юридичних осіб, 5 618 - у сфері ФОП.
Торік, з початком карантинних заходів, «Прозорий офіс» не зупинився. Поряд із наданням життєво важливих послуг, перелік яких затвердив Уряд, тривала й інша робота. Коли всі реєстраційні служби в області не працювали – ми приймали заявників з усіх територій з дотриманням усіх карантинних вимог.
Начальник відділу державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Анна Шевченко також додала, що «Прозорий офіс» першим в області під'єднався до Єдиного порталу державних послуг «Дія». Державні реєстратори майже весь 2020 рік обслуговували замовлення із усієї Кіровоградської області. Уже на кінець року до нас приєдналися Світловодськ та Олександрія. Загалом минулого року ми надали 1 914 послуг через «Дію». За перше півріччя 2021 року через державний вебпортал ми надали уже 1 707 послуг, що майже у сім разів більше ніж за відповідний період минулого року.
По завершенню онлайн наради гості завітали до «Мистецької зали», де оглянули виставку картин знаних художників Кропивницького.
За інформацією департаменту надання адміністративних послуг