Андрій Паливода: Академія інтегрованого розвитку міст в Кропивницькому – це можливість долучитися до європейських стандартів планування
Кропивницький гостинно прийняв учасників пройшла 6-ої Всеукраїнської Академії інтегрованого розвитку міст. У заході, що відбувся в обласному центрі 25-26 жовтня за сприяння Німецького товариства міжнародного співробітництва (GIZ) у рамках спільного українсько-німецького проекту "Інтегрований розвиток міст в Україні" на базі регіональної Торгово-промислової палати, взяли участь понад 120 учасників із 30 міст України.
Про результати роботи та важливість проведення Академії саме в Кропивницькому розповів директор департаменту з питань економічного розвитку, торгівлі та інвестицій міської ради Андрій Паливода.
- Проведення Академії саме у нашому місті є результатом плідної роботи департаменту з питань економічного розвитку, торгівлі та інвестицій, який підготував весь пакет необхідних документів. Кропивницький виборов право приймати захід такого рівня завдяки системним крокам міської влади у розвитку транспортної інфраструктури та прагненню зробити місто комфортним для людей, - зауважив під час прес-конференції Андрій Паливода. - Основними аспектами роботи Академії є побудова фахового діалогу, підтримка контактів та розроблення конкретних рішень. Це свого роду майданчик для опрацювання конкретних тем сталого розвитку міста.
Керівник департаменту відзначив, що головною темою цьогорічної Академії була визначена стала міська мобільність, як складова частина інтегрованого планування розвитку міста. План сталої міської мобільності – це європейський стандарт планування транспортної галузі міста, що відповідає потребам мешканців у пересуванні по місту та його околицях, орієнтований на охорону довкілля та зменшення викидів в атмосферу, для покращення міської мобільності в цілому. Від стандартного транспортного плану його відрізняє інтегрованість з іншими сферами життя міста і спрямування не лише на транспорт, а й інші сфери: містобудування, екологію, економіку, соціальну інклюзію тощо.
Впродовж першого дня роботи Академії обговорювалися головні засади сталої мобільності, її зв’язок із загальним розвитком міста загалом та окремими галузями зокрема. Гості представили приклади позитивних змін у містах Німеччини і Швейцарії після розроблення ними планів сталої міської мобільності, а також успішних проектів в містах України: Полтаві, Миколаєві, Вінниці, Києві, Львові, Чернівцях та Житомирі.
Цього ж дня для учасників проекту була проведена ознайомча екскурсія Кропивницьким, після чого вони зробили зупинку на перехресті вулиць Вокзальної та Євгена Тельнова. Саме це місце стало основою практичної роботи другого дня Академії.
- Це перехрестя було обране свідомо через надзвичайно пожвавлений рух транспорту у місці перетину двох магістралей. Крім того, з усіх боків перехрестя оточують об’єкти торгівлі та місця великого скупчення людей, такі, як автостанція та парк відпочинку, - підкреслив Андрій Паливода. - Тут також облаштовано підземний перехід, який так і не був добудований і, нарешті, саме тут починається обмеження руху вантажного транспорту в напрямку центру міста. Все це в комплексі створює значні незручності для містян.
Наступного дня за результатами проведеного попереднього урбаністичного аналізу перехрестя учасники Академії були поділені на три робочі групи, кожна з яких працювала в окремо визначеному напрямку: зв'язок мобільності з екологічною ситуацією, локальною економікою та доступністю/ інклюзивністю/безпекою. Керівниками груп стали німецькі та швейцарські експерти, які координували роботу учасників.
Основне завдання для всіх було одне - запропонувати ідеї, які ґрунтуються на принципах інтегрованого розвитку і могли б перетворити запропоноване перехрестя і навколишню територію у простір для людей. Учасники аналізували позитивні та негативні сторони, можливості та перспективи для розвитку локації, визначали види його використання.
Андрій Паливода повідомив, що в результаті проведеного аналізу спільно з експертами виявлено, що існує можливість покращення мобільності на визначеній території без залучення великого обсягу фінансових ресурсів. Серед першочергових заходів він відзначив перенесення зупинки навпроти старого автовокзалу до скверу Слави з метою забезпечення безпеки дорожнього руху та зручності роботи громадського транспорту, маршрут яких передбачає поворот з вулиці Євгена Тельнова на Вокзальну. А експерти запропонували варіант нанесення зебри по діагоналі, що дасть змогу пішоходам швидше переходити перехрестя. Крім того, зверталася увага на необхідності запровадження плати за паркування автомобілів у спеціально відведених місцях, що дасть змогу впорядкувати стоянку транспортних засобів та забезпечити додаткові надходження до міського бюджету, які можуть бути використані на облаштування прилеглої до перехрестя території.
- І це ще не весь перелік тих заходів, які були напрацьовані і запропоновані у рамках Академії. Зараз ми розпочали роботу над підготовкою розпорядження міського голови щодо створення робочої групи із реалізації напрацювань учасників Академії з урахуванням ідей та пропозицій міжнародних експертів, що базуються на європейському досвіді планування міської мобільності, з метою їх опрацювання та подальшого втілення у життя, - зазначив Андрій Паливода. - До складу робочої групи будуть обов'язково включені представники профільних виконавчих органів міської ради, депутатського корпусу, а також громадськість.
Очільник департаменту відзначив, що Академія інтегрованого розвитку міст для Кропивницького стала підґрунтям і шансом скористатися досвідом інших міст, почути точку зору представників європейського співтовариства, як зробити обласний центр зручнішим, екологічнішим і безпечнішим для містян.