Департамент з питань економічного розвитку

Поради споживачам

05.05.2020

Шановні мешканці міста!

До управління торгівлі та побутового обслуговування населення департаменту з питань економічного розвитку, торгівлі та інвестицій Міської ради міста Кропивницького надійшло повідомлення Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів від 29 квітня 2020 року  № 11.1.3-26/2/6754 щодо інформаційного повідомлення системи швидкого реагування по харчових продуктах та кормах (RASFF) від 16 квітня 2020 року № 2020.1664 стосовно виявлення Salmonella Enterica ser. Enteridis (presence/25G) в заморожених четвертинках курячих, що експортувалися з Польщі (farmer-Hanna I Marcin Sliwinsey Sp. Jawna Kozielsk, Kuczbork; producer – Zakladi Miesne "Czaplicki" Sp. z.o.o., № PL 14023901 WE, Ujazdowek, Ciechanow; storage-AMP Logistska Sp. zoo, № 1420110 WE, Plonsk) до окремих держав - членів ЄС (Литви), в тому числі до України.

Відповідна інформація направлена суб`єктам господарювання, що здійснюють реалізацію або обіг харчових продуктів на споживчому ринку міста Кропивницького.

Будьте обережні при купівлі продуктів харчування!

У разі виявленого неякісного продукту, ставте до відома адміністрацію торгового підприємства.

Згідно з пунктом 8 статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» у разі придбання споживачем непридатного харчового продукту продавець зобов`язаний замінити його на харчовий продукт, який є придатним до споживання, або повернути споживачеві сплачені ним кошти.

 


Шановні мешканці міста!

З метою реагування на повідомлення Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів  від 20 лютого 2020 року  № 11.1.3-4/2/2669 щодо інформаційного повідомлення системи швидкого реагування по харчових продуктах та кормах (RASFF) від 12 лютого 2020 року № 2020.0699 стосовно виявлення сальмонели в коріандрі тонкого помелу, що експортувався з Болгарії (експортер: Bulgarcoop – Import – Export LTD) до Німеччини (виробник Beek Gewuerze and Additive GmbH, Код 540606100, продукт: Rohwusfl Bergsalami – Edelschimmer, партія 20200120172608, термін придатності: до 28.01.2022, кількість: 300,0 кг) (trader/broker Demarne Freres) до окремих держав - членів ЄС, в тому числі до України – ТОВ "КОВЧЕГ" (вул. Соборна, 15, с. Софіївська Борщагівка, Києво – Святошинський район, Київська область) управління торгівлі та побутового обслуговування населення департаменту з питань економічного розвитку, торгівлі та інвестицій Міської ради міста Кропивницького повідомляє наступне.

Шановні  громадяни, будьте обережні при купівлі продуктів харчування! У разі виявленого неякісного продукту, ставте до відома адміністрацію торгового підприємства.

Згідно з пунктом 8 статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» у разі придбання споживачем непридатного харчового продукту продавець зобов`язаний замінити його на харчовий продукт, який є придатним до споживання, або повернути споживачеві сплачені ним кошти.


Порада 1

 

Я хочу бути грамотним та завжди захищеним споживачем

Найперша порада споживачеві, навіть – ПЕРША ЗАПОВІДЬ: завжди необхідно зберігати документи, що підтверджують факт покупки-продажу, надання послуги.

Це можуть бути договори, квитанції, чеки, жетони, акти виконаних робіт, правила, наприклад, правила страхової діяльності, рекламні обіцянки в газетах, буклетах, фотографії, відеокадри, запис на диктофоні, медичні документи, рецепти і т.п. З документів, які Ви маєте у паперовому вигляді, слід обов`язково зробити ксерокопії.

Чим більше буде у Вас таких документальних доказів, тим більше шансів на успіх матимете для відстоювання своїх прав споживача у разі їх порушення.


Порада 2

 

 

Мої права споживача порушені.

Крок перший:

Відразу необхідно написати заяву-претензію про порушення з вимогою щодо відновлення права на адресу керівника організації – порушника (директора торгового підприємства, керівника компанії і т.п.) чи на ім`я фізичної особи – підприємця.

Золоте правило, яке приведе до успіху та скоротить час, є таким:

  • цю заяву необхідно зробити не в усній формі, а написати у двох примірниках;
  • передати заяву порушнику та попросити відмітку про вручення (в канцелярії, у секретаря, у відповідних посадових осіб тощо), а саме: щоб проставити вхідний номер, дату, прізвище та посаду особи, яка прийняла документ, та (бажано) штамп чи печатку цієї організації;
  • у випадку відмовлення у прийнятті заяви або надання підтвердження в її отриманні (відмітку не роблять, але обіцяють розібратися), необхідно цю заяву направити на дану адресу поштою, з повідомленням про вручення.

Крок другий:

Якщо заява про порушення прав не була прийнята та/або розглянута, не була надана відповідь або відповідь виявилася негативною, необґрунтованою та незаконною, а проведені переговори з керівництвом закладу не призвели до поновлення порушеного права споживача та задоволення Ваших вимог, необхідно написати скаргу на ім`я міського голови Райковича А. П.

При зверненні до міського голови подаються наступні документи:

  • звернення (скарга),
  • копія звернення до суб`єкта господарювання;
  • копія документу, який засвідчує факт придбання товару (розрахунковий документ – квитанція, касовий чек), надання послуги (договір, специфікація (у разі необхідності), розрахункова квитанція, тощо).

ПРАВА СПОЖИВАЧА

Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів»:

вимоги споживача розглядаються після пред`явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, - технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу

 

Споживач в разі придбання товару належної якості має право:

на обмін товару протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі, якщо він не використовувся за призначенням, збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві з проданим товаром;

 

Споживач в разі придбання товару неналежної якості має право:

  • на пропорціональне зменшення ціни;
  • безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
  • відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

 

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

  • розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
  • вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

 

Істотний недолік – недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак: він в загалі не може бути усунутий; його усунення потребує понад чотирнадцять календарний днів; він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.

 

Це потрібно знати. Продавець зобов`язаний:

  • продемонструвати, як працює товар (складно – побутова техніка, тощо) і як ним користуватися;
  • заповнити відповідні розділи гарантійного і відривного талонів на гарантійне обслуговування;
  • надати інформацію про підприємства (сервісні центри, майстерні), що здійснюють гарантійний ремонт.

Під час купівлі товару (оплати послуги, роботи) вимагайте видачі розрахункового документа встановленої форми, що засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу.


Отримати консультацію, у разі порушення Ваших прав, Ви маєте можливість звернувшись: 25022, м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 41, кабінет  № 122, телефон (0522) 24 47 74, 22 38 63.


 

Шановні мешканці міста!

З метою реагування на повідомлення Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів від 21.12.2019 р. № 11.1.3-26/20702 щодо інформаційного повідомлення системи швидкого реагування по харчових продуктах та кормах (RASFF) від 14.11.2019 р. № 2019.4005 та від 12.12.2019 р. № 2019.4005 - fur 4 стосовно виявлення сальмонели в охолодженій курячій грудинці та замороженому м`ясі механічного обвалювання, що експортувалось з Польщі (виробник Cedrob S.A. - AP - № PL 14023901 WE) до окремих держав – членів ЄС, в тому числі до України - ТОВ «ВІРТУС ТРЕЙД» (просп. Гагаріна, буд. 112/13, м. Дніпро, Дніпропетровська область) управління торгівлі та побутового обслуговування населення департаменту з питань економічного розвитку,торгівлі та інвестицій Міської ради міста Кропивницького повідомляє наступне. .        

Шановні громадяни? будьте обережні при купівлі продуктів харчування! У разі виявленого неякісного продукту ставте до відома адміністрацію торгового підприємства.

Згідно з пунктом 8 статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» у разі придбання споживачем непридатного харчового продукту продавець зобов`язаний замінити його на харчовий продукт, який є придатним до споживання, або повернути споживачеві сплачені ним кошти.


Шановні мешканці міста!

Відповідно до повідомлення Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів від 15.10.2019 р. № 11.2.1-4/2/16345 щодо інформації Адміністрації Державної прикордонної служби України від 07.10.2019 р. № 0.725-9577/0/6-19 встановлено невідповідність масла солодковершкового "Селянське" 72,5 % жиру, виробництва ПАТ "Веселинівський завод СЗМ", Миколаївської області, смт. Веселинове, вул. Будівельників, буд. 30 (партії 10, 12, 13, 15 від 09.09.2019 р, партія 28 від 12.09.2019 р.).

Шановні громадяни будьте обережні при покупці продуктів харчування! У разі виявленого неякісного продукту, ставте до відома адміністрацію торгового підприємства.

Згідно з пунктом 8 статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» у разі придбання споживачем непридатного харчового продукту продавець зобов`язаний замінити його на харчовий продукт, який є придатним до споживання, або повернути споживачеві сплачені ним кошти.


Шановні мешканці міста!

Відповідно до повідомлення Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів від 18.10.2019 року № 11.1.3-26/16629-4/2/16345 щодо інформаційного повідомлення системи RASFF від 03.10.2019 р. № 2019.3467 компанією «LeMoulis» (Франція) у зв`язку з виявленням шигатоксину продукуючої кишкової палички Escherichia coli та Listeria monocytogenes у сирі «Бетмаль», виготовленого з сирого молока, проводиться процедура відкликання харчового продукту («LeMoulis» (Франція)).

Імпортер вищезазначеного харчового продукту – компанія ТОВ «Бюро Він», вул. Мечнікова, буд. 9, м. Київ, 01133.

Шановні громадяни будьте обережні при покупці продуктів харчування! У разі виявленого неякісного продукту, ставте до відома адміністрацію торгового підприємства.

Згідно з пунктом 8 статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» у разі придбання споживачем непридатного харчового продукту продавець зобов`язаний замінити його на харчовий продукт, який є придатним до споживання, або повернути споживачеві.


Шановні мешканці міста!

З метою реагування на повідомлення Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів від 28.11.2019 р. № 11.1.3-26/16629-4/2/18984 щодо інформаційного повідомлення системи швидкого реагування по харчових продуктах та кормах (RASFF) від 05.11.2019 р. № 2019.3870 та від 21.11 № 2019.3870-fup 2 стосовно виявлення сальмонели в охолодженому філе грудинки птиці, що експортувалось з Польщі (виробник Cedrob S.A – AP - № PL14023901  WE ) до окремих держав – членів ЄС, в тому числі до України ТОВ «ВІК ЛОГІСТІК» (вул. Святотроїцька, буд. 73/1, офіс 215, м. Черкаси, Черкаська область,18000).

Відповідно до пункту 7 статті 20 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» обов`язком оператора ринку є вилучити та/або відкликати у встановлених законом випадках харчові продукти, які перебувають в обігу, якщо встановлено, що ці продукти можуть спричинити шкідливий вплив для здоров`я людини.

Шановні громадяни будьте обережні при покупці продуктів харчування! У разі виявленого неякісного продукту, ставте до відома адміністрацію торгового підприємства.

Згідно з пунктом 8 статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» у разі придбання споживачем непридатного харчового продукту продавець зобов`язаний замінити його на харчовий продукт, який є придатним до споживання, або повернути споживачеві сплачені ним кошти.


Шановні мешканці міста!

З метою реагування на повідомлення Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів від 11.12.2019 р. № 11.1.3-26/19909 щодо інформаційного повідомлення системи швидкого реагування по харчових продуктах та кормах (RASFF) від 27.11.2019 р. № 2019.3976 - fup18 та від 02.12.2019р. № 2019.3976 - fup21 стосовно виявлення сальмонели в замороженому курячому м`ясі, що експортувалось з Польщі (виробник Wipasz S.A Zaklad Drobiarski w Mlawie –AP- # PL14130502 EG) до окремих держав – членів ЄС, в тому числі до України ТОВ «ОТ-ГРУП» (вул. Богдана Хмельницького, буд. 42, м. Луцк, Волинська область, 43000), ТОВ «Альянс Імекс» (вул. Сергія Параджанова,буд. 127, м. Житомир, Житомирська область, 10025), ТОВ «ВІК ЛОГІСТІК» (вул. Святотроїцька, буд. 73/1,офіс № 215, м. Черкаси, Черкаська область, 18000) управління торгівлі та побутового обслуговування населення департаменту з питань економічного розвитку, торгівлі та інвестицій Міської ради міста Кропивницького повідомляє наступне.

Шановні громадяни будьте обережні при купівлі продуктів харчування! У разі виявленого неякісного продукту, ставте до відома адміністрацію торгового підприємства.

Згідно з пунктом 8 статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» у разі придбання споживачем непридатного харчового продукту продавець зобов`язаний замінити його на харчовий продукт, який є придатним до споживання, або повернути споживачеві сплачені ним кошти.