Перевагами металевої ЗМГ – конструкції «арки» шляхопроводу у Кропивницькому є швидкість монтажу, економія коштів і довгий термін служби
Реконструкція «арки» шляхопроводу та частини вулиць Ельворті і Миколи Левитського у Кропивницькому є одним із найважливіших для громади міста будівельних проектів. Це відзначив начальник управління капітального будівництва міської ради Сергій Білокінь під час звіту за результатами виконання Програми капітального будівництва, реконструкції та капітального ремонту об’єктів комунального господарства і соціально-культурного призначення у Кропивницькому на 2016-2018 роки.
Нагальність розширення пропускної спроможності «арки» посилилася у зв’язку із активним розвитком комунального транспорту міста.
- У разі реалізації проекту, у Кропивницькому вирішується проблема розширення «арки» шляхом будівництва, поруч з існуючим тунелем, другого шляхопроводу, - підкреслив Сергій Білокінь. - Також передбачено повну реконструкцію вулиць Ельворті, Миколи Левитського з розширенням проїжджої частини доріг.
В основу проекту покладено застосування збірної металевої гофрованої конструкції.
Перевагами такої конструкції є короткий термін будівництва, економія коштів, порівняно з будівництвом аналогічних споруд зі збірних залізобетонних чи монолітних залізобетонних конструкцій, довгий термін служби, низькі витрати на експлуатацію та транспортні видатки на доставку елементів МГК і можливість монтажу конструкцій впродовж цілого року.
З метою збереження і не пошкодження побудованого в 1860 році пам’ятника архітектури, кам’яного шляхопроводу аркового типу, проектом передбачено будівництво другого шляхопроводу в обхід існуючої споруди. Для цього була прокладена вісь дороги яка частково заходить на межі території двох підприємств «Ельворті» і «Гідросила».
Конструктивне рішення шляхопроводу тунельного типу із ЗМГК замкненого контуру передбачає наступні характеристики металевої конструкції:
- ширина – 9.23 м;
- висота – 8,12м;
- розмір гофри 140 мм х 380 мм;
- товщина цинкового покриття 85-90 μк;
- товщина металу 6.0 мм
- анти корозійний захист (цинк, цинк та фарба) КГК.
- довжина тунелю – 34,42;
Тунель матиме габарит по ширині проїзду - 5,5 м, висотний (підмостовий габарит) – 5,5 м, тротуар шириною 1,5 м, одностороннє бар’єрне огородження в зоні тротуару і високий кам’яний борт зі сторони технологічного проходу.
- У 2018 році по даному об'єкту виконано комплекс підготовчих робіт для облаштування шляхопроводу, - відзначив Сергій Білокінь. - Встановлено огорожу будівельного майданчику. Проведені роботи по знесенню будівель і споруд, що знаходилися в районі шляхопроводу.